מכר את נשמתו# הותר לפרסום: אזרח ישראלי נעצר בחשד לתכנון התנקשות בבכיר ישראלי - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

מכר את נשמתו# הותר לפרסום: אזרח ישראלי נעצר בחשד לתכנון התנקשות בבכיר ישראלי

איש עסקים ישראלי מואשם על שהיה בקשר עם גורמי מודיעין איראניים ותכנן לרצוח את ראש הממשלה ובכירים נוספים
תמונת אילוסטרציה

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות מבצעית של שירות הביטחון הכללי ויאחב"ל לה"ב 433 במשטרת ישראל, נעצר במהלך חודש אוגוסט 2024 אזרח ישראלי בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות שעניינן קשר עם גורמי מודיעין של המשטר האיראני.

האזרח הינו איש עסקים ישראלי יהודי כבן 70 בשם מוטי ממן תושב אשקלון, שהתגורר תקופה ממושכת בטורקיה וניהל קשרים עסקיים וחברתיים עם גורמים ממוצא טורקי וממוצא איראני.
במסגרת הקשרים האלו היה צריך להיפגש עם איש עסקים עשיר המתגורר באיראן בשם אדי, לטובת קידום פעילות עסקית.

לצורך כך הוא הגיע בחודש אפריל לעיר סמנדג שבטורקיה, שם נפגש עם שני נציגים שנשלחו מטעמו של אדי וקיימו שיחה טלפונית עם אדי, לאחר שהאחרון לא היה יכול לצאת מאיראן.

בחודש מאי נסע החשוד שוב לטורקיה להיפגש עם ’אדי’, ולאחר שהתברר כי אדי שוב אינו יכול לצאת מאיראן לטורקיה, הוברח האזרח הישראלי ברכב דרך מעבר גבול יבשתי בגבול טורקיה, בקרבת העיר ואן הנמצאת במזרח טורקיה, לתוך איראן, שם נפגש עם אדי ואדם נוסף בשם חאג'ה שהוצג כפעיל מטעם מנגנוני הביטחון האיראניים.

משם נסעו לביתו של אדי באיראן שם התקיימה פגישה במהלכה הוא הוצג כאזרח ישראלי. במסגרת פגישה זו הוצע לאותו ישראלי על ידי אדי, לבצע משימות ביטחוניות שונות בתחומי ישראל עבור המשטר האיראני, ובתוך כך: העברת כספים או אקדח בנקודות שיקבעו מראש, צילום מקומות הומי אדם שונים בארץ ושליחתם לגורמים האיראניים, איום על אזרחים ישראלים אחרים המופעלים בארץ מטעם המשטר האיראני שלא ביצעו משימות שהתבקשו. האזרח הישראלי ביקש לבדוק את העניין.

במהלך אוגוסט 2024, נכנס האזרח הישראלי בפעם השנייה לאיראן תוך שהוברח דרך מעבר הגבול כשהוא מוחבא בתוך קבינה של משאית. בזמן שהותו בביתו של אדי באיראן פגש גורמי מודיעין איראנים נוספים, והתבקש על ידם לבצע פעילות טרור עבור איראן על אדמת ישראל, ובתוך כך לקדם פיגועי התנקשות בראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, או בראש השב"כ רונן בר.

כמו כן ביקשו הגורמים האיראניים לבדוק אפשרות להתנקשות של אישים בכירים נוספים, כגון ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ואישי ציבור נוספים, זאת מבחינתם כנקמה בגין חיסולו של איסמעיל הנייה על אדמת איראן בחודש יולי 2024, אשר יוחסה בידי שלטונות איראן למדינת ישראל.

האזרח הישראלי מצדו דרש תשלום מקדמה על סך מיליון דולר בטרם ביצוע פעולה כלשהי.

למחרת קיים הישראלי שוב פגישה נוספת עם גורמי המודיעין האיראניים במסגרתה חזרו על הצעתם להתנקש בבכירים, בחנו אפשרות גם כי הוא יטמין כספים בנקודות בשטח ישראל עבור סוכנים אחרים, ויפעל לאיתור גורמים רוסים ואמריקאים לצורך חיסול מתנגדים של המשטר האיראני באירופה ובארצות הברית ויגייס איש מוסד אשר יהפוך להיות "סוכן כפול". גם במהלך פגישה זו דרש הישראלי מקדמה על סך מיליון דולר, אולם האיראניים סרבו לבקשתו והודיעו לו כי יצרו עמו קשר בעתיד. בטרם עזיבתו בפעם השנייה את אדמת איראן קיבל לידיו 5,000 יורו מאת מאדי ונציג המודיעין האיראני עבור השתתפותו בפגישות.

גורם בכיר בשב"כ אמר: ש"מדובר בפרשיה חמורה ביותר, המהווה דוגמה למאמצים הכבירים של גורמי המודיעין איראניים, לגייס אזרחים ישראלים לטובת קידום פעילויות טרור בישראל. הערכת גורמי הביטחון כי האיראניים ימשיכו במאמציהם לגיוס מופעלים בישראל לטובת איסוף מודיעין וביצוע משימות טרור בישראל, תוך שהם פונים, בין היתר, גם לגורמים בעלי רקע פלילי לטובת מימוש המשימות".

"שב"כ רואה בחומרה רבה מגע כלשהו של ישראלים עם גורמים איראניים, תוך שהמניע לקיום המגע לכתחילה באמתלה עסקית או בפלטפורמה פלילית, אינו מוריד מחומרת המעשים והסיכון הגלום בהם, לא כל שכן שיתוף פעולה עם גורמים אלה".

"הנאשם בחקירותיו ניסה להרחיק את עצמו מכוונה לממש את ההתנקשות בפועל. אך באחת מחקירותיו אמר את המשפט הבא:״אני לא יודע מה היה קורה אם היו מביאים לי כסף, מיליון דולר, ומה הייתי עושה, אנחנו רק בני אדם״.

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם, מסר: "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה. ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הבטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

אנטישמיות רוסית # סגן שר החוץ הרוסי: אנחנו מזהירים את ישראל לא לחשוב אפילו על תקיפת מתקני הגרעין של איראן

ריאבקוב סגן שר החוץ של רוסיה אמר: אנחנו מזהירים את ישראל לא לחשוב אפילו על תקיפת מתקני הגרעין של איראן |  אזהרה זו מתיישבת עם המדיניות הרוסית הכללית בחודשים האחרונים, שבה רוסיה מותחת ביקורת על פעולות ישראל ומתעלמת או מצדיקה פעולות של איראן וחיזבאללה.

ככה הצורר חוסל # רצף האירועים בחיסול יחיא סינוואר

בלב רפיח | ככה חוסל הארכי טרוריסט יחיא סינוואר | דורון קדוש מפרסם את רצף האירועים בחיסול יחיא סינוואר: | סינוואר ישב פצוע בקומה שנייה באחד המבנים וזרק מקל עץ לעבר הרחפן הצהלי כדי שלא יזהה אותו

אותר הנעדר # אחרי שנעדר בראש השנה: אותרה גופתו של הנעדר – אביעד פרחי ז״ל

אחר חיפושים ממושכים, אותרה גופתו של הנעדר – אביעד פרחי ז״ל ע״י המשטרה המקומית ברומניה | אביעד נעדר אחרי ראש השנה ברומניה | עשרות אזרחים ויהודים, בתוכם גם חברת מגנוס השתתפו בחיפושים הנרחבים

בארה"ב שמחים # ביידן: סינואר מת. זה יום טוב לישראל, לארצות הברית ולעולם.

ביידן: אדבר בקרוב עם נתניהו לברך אותו ולדון בדרך להגיע להסדר לשחרור החטופים. זו הזדמנות ל-״יום שאחרי״ בעזה. סינוואר היה המכשול לכך | "כמנהיג ארגון הטרור חמאס, סינוואר היה אחראי למותם של אלפי ישראלים, פלסטינים, אמריקאים ואזרחים מלמעלה מ-30 מדינות" | סגנית הנשיא האריס: הרגע הזה נותן לנו הזדמנות לסיים סופית את מלחמת עזה

בזירת החיסול # ראשי מערכת הביטחון בזירת החיסול של יחיא סינוואר

הרמטכ״ל: ״לא נעצור עד שנתפוס את כל המחבלים שהיו מעורבים ב-7/10 ונשיב את כל החטופים הביתה״ | שר הביטחון גלנט: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע״

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית