משיח בפתח! # פוסק הדור בשיעורו בחג: כתוב שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלש שעות ביום הושענא רבה - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

משיח בפתח! # פוסק הדור בשיעורו בחג: כתוב שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלש שעות ביום הושענא רבה

מרן פוסק הדור הגר"י זילברשטיין שליט"א מזכיר בשיעורו בליל החג בבית מדרשו ברמת אלחנן שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלוש השעות ביום הושענא רבה, ומי שיהיה אז בסוכה - יינצל!
פוסק הדור עם ארבעת המינים. צילום: שוקי לרר

בליל החג הזכיר מרן פוסק הדור הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א בבית מדרשו ברמת אלחנן את הנסים הגדולים שנעשו אתנו במשך השנה האחרונה כאשר רבבות טילים שנורו מכל הכיוונים לא גרמו לנפגעים רבים.

במקביל הזכיר פוסק הדור את הברטנורא במסכת מגילה (ג' ה') כתב: 'מסורת בידינו, דתחיית המתים עתידה להיות בפסח, ומלחמת גוג ומגוג בסוכות'!

כל הסימנים שנאמרו בסוף מסכת סוטה על עקבתא דמשיחא, התקיימו. המלחמות, הצרות, היסורים, השכול והכאב, והגלות מבית – הכל מתרחש בימינו, ברמה היותר-גבוהה שאפשר.

בד-בבד הזכיר גם את הקבלה שיש בידינו מדור לדור עד להגר"א מווילנה ורבי חיים ויטאל האומרים שמלחמת גוג ומגוג תהיה בשלוש שעות בהושענא-רבה, ומי שירצה להינצל – שיישב בסוכה! ועל כך נאמר, 'כי יצפנני מסוכה ביום רעה', שיום רעה היא מלחמת גוג ומגוג, ומי שירצה להינצל – יישב בסוכה.

והביא מדברי גיסו רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל אמר שהשלוש-שעות הן השעות שלפני זמן הנץ ביום הושענא-רבה.

השאלות שהוצגו בשיעור לפני מרן הגרי"ז היו: האם כדאי יותר לשבת בבית המדרש, או בסוכה? אם יש אזעקה בשעות הללו, האם להיכנס למקלט? ושאלות נוספות.

'צריך להשתדל לא לקלקל'

כאשר בערב החג הזכירו את דברי הברטנורא לפני רבינו מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, אמר ש'כיון שכך – צריך להשתדל לא לקלקל'!

דהיינו, הכל תלוי בנו, בכל אחד ואחד מאתנו. העת היא עת רצון מיוחדת, וצריך להשתדל לא לקלקל, כדברי מרן הרב.

ו'לא לקלקל' – פירושו להשתדל לעשות את רצון ה', כל אחד כפי יכולתו.

תחזית שיירד גשם. האם מותר לאכול מחוץ לסוכה עוד לפני שירד הגשם?

אחת השאלות שהרב הזכיר בשיעורו בליל החג היתה שכיון שהיתה תחזית שיירד גשם בליל החג, האם אפשר לאכול מחוץ לסוכה עוד לפני שיירד הגשם?

הריטב"א אומר שאם אדם רואה עננים מגיעים, מותר לאכול מחוץ לסוכה. הר"ן (על הרי"ף סוכה דף יג/א) גם מסכים בעיקרון עם הדין, אבל אומר: 'זהו דעתי, אבל למעשה איני סומך על סברתי אחר שאין בזה ראיה ברורה'.

כמובן יש להדגיש ולהבהיר: כי אין בדברי מרן דברי נביאות וגילוי עתידות, אלא רק ציטוט של דברי רבותינו זיע"א מתוך הכתובים, ועלינו מוטל רק להתחזק ולהתפלל שנזכה במהרה לגאולה השלימה בב"א!

לתועלת הרבים, מצו"ב חלק מהדברים הנ"ל עם תוספת מקורות כפי שהובאו בתוך דברי מרן שליט"א בקובץ 'ווי העמודים וחשוקיהם' של חודש תשרי תשפ"ה.

המקורות מתוך 'ווי העמודים וחישוקיהם' תשרי תשפ"ה

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

אנטישמיות רוסית # סגן שר החוץ הרוסי: אנחנו מזהירים את ישראל לא לחשוב אפילו על תקיפת מתקני הגרעין של איראן

ריאבקוב סגן שר החוץ של רוסיה אמר: אנחנו מזהירים את ישראל לא לחשוב אפילו על תקיפת מתקני הגרעין של איראן |  אזהרה זו מתיישבת עם המדיניות הרוסית הכללית בחודשים האחרונים, שבה רוסיה מותחת ביקורת על פעולות ישראל ומתעלמת או מצדיקה פעולות של איראן וחיזבאללה.

ככה הצורר חוסל # רצף האירועים בחיסול יחיא סינוואר

בלב רפיח | ככה חוסל הארכי טרוריסט יחיא סינוואר | דורון קדוש מפרסם את רצף האירועים בחיסול יחיא סינוואר: | סינוואר ישב פצוע בקומה שנייה באחד המבנים וזרק מקל עץ לעבר הרחפן הצהלי כדי שלא יזהה אותו

אותר הנעדר # אחרי שנעדר בראש השנה: אותרה גופתו של הנעדר – אביעד פרחי ז״ל

אחר חיפושים ממושכים, אותרה גופתו של הנעדר – אביעד פרחי ז״ל ע״י המשטרה המקומית ברומניה | אביעד נעדר אחרי ראש השנה ברומניה | עשרות אזרחים ויהודים, בתוכם גם חברת מגנוס השתתפו בחיפושים הנרחבים

בארה"ב שמחים # ביידן: סינואר מת. זה יום טוב לישראל, לארצות הברית ולעולם.

ביידן: אדבר בקרוב עם נתניהו לברך אותו ולדון בדרך להגיע להסדר לשחרור החטופים. זו הזדמנות ל-״יום שאחרי״ בעזה. סינוואר היה המכשול לכך | "כמנהיג ארגון הטרור חמאס, סינוואר היה אחראי למותם של אלפי ישראלים, פלסטינים, אמריקאים ואזרחים מלמעלה מ-30 מדינות" | סגנית הנשיא האריס: הרגע הזה נותן לנו הזדמנות לסיים סופית את מלחמת עזה

בזירת החיסול # ראשי מערכת הביטחון בזירת החיסול של יחיא סינוואר

הרמטכ״ל: ״לא נעצור עד שנתפוס את כל המחבלים שהיו מעורבים ב-7/10 ונשיב את כל החטופים הביתה״ | שר הביטחון גלנט: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע״

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית