רב המרצחים חוסל # לאחר שנה: אדריכל טבח שמחת תורה, מנהיג חמאס, יחיא סינואר - חוסל - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

רב המרצחים חוסל # לאחר שנה: אדריכל טבח שמחת תורה, מנהיג חמאס, יחיא סינואר – חוסל

לאחר שנה של מרדף, יחיא סינוואר חוסל בתוך מבנה. לוחמי צה”ל חשדו שיש שם מחבלים והפציצו את המבנה, וגופתו נמצאה שם עם עוד מחבלים. ללא חטופים סביבו.
צילום מתוך רשתות חברתיות

לאחר שנה של מרדף, ושמועות שסינוואר מוקף מעשרות חטופים ושוהה בעומק האדמה, הוא חוסל היום ברפיח במבנה מעל פני הקרקע ללא חטופים סביבו. החיסול היה ממש במקרה (רק מה’…).
מפרטי ההיתקלות שבה חוסל סינוואר מתברר כי
הכוחות של חטיבת ביסל״ח (828) מאוגדת עזה חשדו שמחבלים נמצאים במבנה.
טנק מפלוגה ל׳ של קורס מפקדי טנקים (גדוד 198 של שיזפון) ירה לעבר המבנה.
ולפי ההערכות והממצאים הראשוניים בזירה, סינוואר נפגע כתוצאה מירי הטנק על המבנה.
לאחר מכן, כוחות החי״ר של גדוד 450 פשטו על המבנה וביצעו סריקות בתוכו. בסריקות – איתרו את הגופה שלו.
בנוסף לסינוואר נמצאו שם גופות מחבלים נוספות, אחד המחבלים הנוספים שחוסלו בתקרית הוא מג״ד בחטיבת חאן יונס של חמאס, שהיה צמוד לסינוואר מתחילת המלחמה. כשגם הוא זוהה כאחד המחוסלים.
צה״ל סבור שסינוואר שהה במהלך המלחמה במנהרה שבה נרצחו 6 החטופים. ייתכן שהם, בין היתר, היו חלק מהחטופים שנטען ש״הקיפו״ את סינוואר במהלך ההסתתרות שלו.
גורמי ביטחון טוענים כי כוחות צה״ל לא היו באזור הזה בעזה במקרה. בתקופה האחרונה שב״כ סימן אותו כמקום בו יש הערכה שמסתתרים בכירי חמאס. הפעלת לחץ צבאי על אזור מבוסס מודיעין הביאה לכך שהוא יתנהל בתקופה באחרונה כמבוקש שבורח ממקום למקום וחי בשרידות עד שיבצע טעות. ועדיין עם כלל ההערכה זו – ההיתקלות בו הייתה מקרית, החיסול היה מקרי, והפעולה בוצעה ע״י כוח חי״ר של צה״ל ללא מעורבות יחידות מיוחדות ולא בהכוונה ממוקדת של גורמי המודיעין.
סינוואר למעשה אולץ על ידי כוחות צה"ל לנדוד ממקום למקום בתחושת נרדפות מה שהוביל לטעות שחשפה אותו בפני כוחות צה"ל והובילה לחיסולו. בשבועות האחרונים כוחות צה"ל פועלים במרחב הזה ברפיח באופן ממוקד מתוך מידע מודיעיני שהיה בידי מערכת הביטחון על הימצאות בכירי חמאס במרחב, בדגש על סינוואר.
מתנועת החמאס שנשארו כמובן שמכחישים את מותו הוודאי בתוקף לצורך שמירה על המוראל שלהם.
ובהודעת חמאס שפורסמה נכתב:
”תנועת ההתנגדות האסלאמית, חמאס, עוקבת בתדהמה רבה אחר החדשות הכוזבות והלא מדויקות המופצות על "התנקשות" של אחד ממנהיגיה. אנו מבטיחים לכולם שלידיעה הזו אין שום קשר לאמת, והיא חלק מקמפיין שיטתי שמטרתו לבלבל את שורות התנועה ולגרום לכאוס ומתיחות ברחוב הפלסטיני”.
לעומת זאת, בישראל כבר חוגגים ושר החוץ ישראל כ"ץ כתב בהודעה אישית הערב לעשרות שרי חוץ בעולם: "רב המרצחים יחיא סינוואר, שאחראי לטבח ומעשי הזוועה של ה-7 לאוקטובר, חוסל היום ע"י חיילי צה"ל.
זהו הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל וניצחון לעולם החופשי כולו מול ציר הרשע של האיסלם הקיצוני המובל ע"י איראן.
חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים ולהביא לשינוי שיוביל למציאות חדשה בעזה – ללא חמאס וללא שליטה איראנית”.
גם דוברות לשכת ח״כ אלמוג כהן פרסמו:
״אֵל נְקָמוֹת יְהֹוָה אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיַע״
אני מברך את צה״ל על חיסולו של רב המרצחים הנאצי יחיא סינוואר. שנה לאחר שאנשיו טבחו בישובי הנגב, החשבון נסגר.
הוא חי כמו חולדה ומת כמו חולדה, וזה יהיה גורלם של כל אויבינו. אני מאמין כי חיסולו יקרב אלינו את חטופינו היקרים.
הציבור מוזמן לחגיגה עם דגלי ישראל וספרי תורה באיזור הקרבות בעיר אופקים.

מדובר צה״ל נמסר:
”חוסל יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס והאחראי לטבח ה-7 באוקטובר
דובר צה״ל ודוברות השב"כ מאשרים כי בסיום של מצוד שנערך כשנה, אמש (ד'), 16 באוקטובר 2024, חיסלו כוחות צה"ל מפיקוד הדרום את יחיא סינוואר, מנהיג ארגון הטרור חמאס בפעילות בדרום רצועת עזה. סינוואר תיכנן והוציא לפועל את המתקפה הרצחנית בשבעה באוקטובר, וקידם את האידיאולוגיה הרצחנית שלו במהלך המלחמה ולפניה, והוא אחראי להירצחם וחטיפתם של ישראלים רבים”.

הרמטכ״ל בנקודה בה חוסל סינוואר: "זו המקצועיות והנחישות שלכם – שנה אחרי אנחנו סוגרים חשבון עם סינוואר". גם ראש השב"כ נכנס איתו לשם.

שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע״

צילום מתוך רשתות חברתיות

 

 

כן קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

אותר הנעדר # אחרי שנעדר בראש השנה: אותרה גופתו של הנעדר – אביעד פרחי ז״ל

אחר חיפושים ממושכים, אותרה גופתו של הנעדר – אביעד פרחי ז״ל ע״י המשטרה המקומית ברומניה | אביעד נעדר אחרי ראש השנה ברומניה | עשרות אזרחים ויהודים, בתוכם גם חברת מגנוס השתתפו בחיפושים הנרחבים

בארה"ב שמחים # ביידן: סינואר מת. זה יום טוב לישראל, לארצות הברית ולעולם.

ביידן: אדבר בקרוב עם נתניהו לברך אותו ולדון בדרך להגיע להסדר לשחרור החטופים. זו הזדמנות ל-״יום שאחרי״ בעזה. סינוואר היה המכשול לכך | "כמנהיג ארגון הטרור חמאס, סינוואר היה אחראי למותם של אלפי ישראלים, פלסטינים, אמריקאים ואזרחים מלמעלה מ-30 מדינות" | סגנית הנשיא האריס: הרגע הזה נותן לנו הזדמנות לסיים סופית את מלחמת עזה

בזירת החיסול # ראשי מערכת הביטחון בזירת החיסול של יחיא סינוואר

הרמטכ״ל: ״לא נעצור עד שנתפוס את כל המחבלים שהיו מעורבים ב-7/10 ונשיב את כל החטופים הביתה״ | שר הביטחון גלנט: ״סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע״

נאום ראש הממשלה # אני ניצב בפניכם היום כדי לבשר לכם שיחיא סינואר – חוסל

ראש הממשלה בהצהרה: אני ניצב בפניכם היום כדי לבשר לכם שיחיא סינואר – חוסל | מי שביצע את הטבח הנורא ביותר בתולדות עמנו מאז השואה, רב המרצחים שרצח אלפי ישראלים וחטף מאות מאזרחינו, חוסל היום על-ידי חיילינו הגיבורים

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית