סיום הסאגה # התיק נגד המעורבים בחשד רצח מחבלי נוחבה יסגר - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

סיום הסאגה # התיק נגד המעורבים בחשד רצח מחבלי נוחבה יסגר

אחרי סאגה ארוכה ייסגר התיק נגד המעורבים בחשד לרציחת מחבלי הנוחבה | הסדר טיעון מתחת לרף המינימום לנאשם שגנב נשקים תוך התחזות ללוחם ביחידה מיוחדת
ממראות הפלישה לישראל

בדצמבר 2023 נפתחה חקירה בעקבות מידע על גניבת נשק מלוחמי ימ"מ שנהרגו בקרבות ביום הפלישה, החקירה התמקדה בשני חשודים עיקריים, המכונים ר' (רועי יפרח) ו-ס' (סער אופיר).

בין החשדות העיקריים גניבת אמל"ח: חשד לגניבת נשק מלוחמים שנפלו בקרב,
חשד לרצח: התעורר חשד למעורבות ברצח של פלסטיני שחדר לישראל.
אלימות כלפי שבויים: חשד למעשי אלימות קשים כלפי מחבלים שנתפסו חיים, שלא במסגרת לחימה.

עכשיו אבישי גרינצייג מפרסם כי:
ייסגר התיק נגד כל המעורבים בפרשת רצח המחבלים ב-7 באוקטובר; הסדר טיעון מתחת לרף המינימום לנאשם שגנב נשקים תוך התחזות ללוחם ביחידה מיוחדת.

הסדר מקל לרועי יפרח מתחת לרף המינימום, עקב התחשבות בקריסה הטוטלית של המדינה ב-7 באוקטובר, ומתוך הבנה שהנאשם לא ניסה להעביר את הנשקים לגורמים עבריינים.

‏הפרקליטות מבקשת לגזור 18 חודשי מאסר בפועל על רועי יפרח, שנאשם בריבוי עבירות נשק, כולל גניבת נשק וקבלת דבר במרמה.

‏זאת על רקע אירועי ה-7 באוקטובר, כאשר הציג את עצמו בכזב כלוחם ביחידות מיוחדות, כדי לקבל את הנשקים. באחת ההזדמנויות גם הצטלם לצד ראש הממשלה נתניהו.

‏כתב האישום תוקן וסעיף העבירה היחיד שנותר הוא עבירת החזקת נשק שלא כדין.

‏נציג הפרקליטות אמר בדיון:

‏״מדובר בתיק ייחודי שבגינו העונש נוטה לקולה, הוא לא מבטא לא את מדיניות הענישה הנוהגת בעבירות נשק שהמתחם שאציג סוטה ממנה בשל הייחוד של התיק הזה, הוא גם חורג מעונש המינימום שנקבע בתיקון 140 לחוק העונשין, סעיף 144 (ז) שקובע עונש מזערי של 21 חודשי מאסר״.

‏לדברי התובע עו״ד אורי גולדשטיין, ״אלמלא השיקולים הייחודים בתיק זה, עתירת המדינה… היתה חמורה יותר באופן משמעותי ולכן אבקש שבית המשפט יציין שאין להקיש מהמקרה הייחודי הזה, שארע במסגרת תקופה חריגה ביותר, ובנסיבות חריגות לכל תיק אחר. התיק הזה שונה מתיקים אחרים ולא מהווה תקדים״.

‏לדבריו, ״הנסיבות הייחודיות מובנות למקרא עובדות כתב האישום שבהסדר, כשתחילת ההחזקה היא על רקע ארועי ע- 7.10.23, שהנאשם הגיע אף הוא לאזור הקרבות עם אקדחו האישי וסייע לכוחות ההצלה והבטחון בפינוי פצועים, ומספר ימים לאחר ה- 7.10.23״.

‏סנגורו של יפרח אמר בדיון:

‏״מבחינת עובדות כתב האישום, מצויין שהנאשם עד ממש סמוך ליום מעצרו, נכנס ויצא לאזור הקרבות.
‏ הוא עשה זאת ברכבו האישי, כשהוא נכנס לאזור הלחימה ויוצא, נכנס ויוצא. בית המשפט מוזמן וגם חברי להסיק ולחשוב אם הם מכירים עבריינים שמחזיקים נשק באזור קרבות, ונכנסים ויוצאים עם הנשק.
‏סבורני שכל הקשור למתחמים ולעונש הולם הם רלבנטים להליכים הולמים, אין עונש הולם לנאשם זה, איני יודע אם אפשר בנסיבות אלה להטיל את החומרה והדופי שיש בעבירה פלילית בדרך כלל, בנאשם זה לצורך קביעת העונש״.

‏יפרח עצמו בכה בסוף הדיון ואמר: ״כל מה שקרה הייתי מעורב במאה אחוז, יש הרבה נסתר על הגלוי, היו צריכים להתנהג בתיק הזה בצורה עדינה, לא רק שהציגו אותי לאורך כל הדרך כנוכל, גנב, שקרן, הביאו אותי עצור כמחבל בתיק רצח של נוחבה. אני מתבייש שהייתי שם בשביל המדינה, והיא לא היתה פה בשבילי״.

‏אני באמת לא יכול להתחרט על מה שעשיתי, כן לוקח אחריות מלאה על העבירה. אני מבקש מבית המשפט לתת לי את המינימום ולעשות איתי צדק עד כמה שאפשר״.

‏יפרח חשוד גם ברצח מחבל ב-7 באוקטובר לאחר שהתגלה סרטון המתעד אותו מכה מחבל כפוּת, שבסופו של דבר נמצא מת.

‏התיק נגד כל המעורבים בפרשת החשד לרצח מחבלים ב-7 באוקטובר צפוי להיסגר, כולל נגד יפרח עצמו, בשל קשיים ראייתיים ובשל הבנה של ייחודיות וחריגוּת קיצונית של האירוע ב-7 באוקטובר

מלשכת ח"כ אלמוג כהן נמסר:
אני מברך על כך שהתיק נגד המעורבים בפרשת החשד לרצח מחבלי נוחבה ב-7 באוקטובר צפוי להיסגר, כפי שהיה ברור לי מהרגע הראשון.

לכל אורך הדרך עמדתי לצידם והדגשתי את הנסיבות הייחודיות והחריגות באותו יום ארור.

הלוחמים הללו מצאו את עצמם בלב הסערה, מול מציאות שלא ניתן להשוות לשום דבר אחר, והגיבו מתוך תחושת שליחות אמיתית והקרבה למען מדינת ישראל. אמשיך לעמוד מאחורי לוחמינו הגיבורים, שמדי יום מוסרים נפשם למען ביטחון ילדנו.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית