ניחוח חג # סיור בשווקים של ערב חג, בעקבות ארבעת המינים שמאחדים את עם ישראל - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

ניחוח חג # סיור בשווקים של ערב חג, בעקבות ארבעת המינים שמאחדים את עם ישראל

ניחוח של חג באוויר | יצאנו לסייר ברחובות ובשווקים לראות את אווירת החג והאחדות שלובשים כל עמך בית ישראל | בלווי צלמי המערכת יגאל דוד רבי ו-יוסי מלאך | לראות ולשמוע את הקולות
צילומים יגאל דוד רבי / יוסי מלאך פלאש G התוכן מוגן בזכויות יוצרים

ערב חג ניחוח טרי באוויר, אחרי יום הכיפורים יצאנו לסיור בשווקים של ארבעת המינים, חגיגה של מסורת והתרגשות.

ריח האתרוגים הטריים ממלא את האוויר, וקולות המיקוח נשמעים מכל עבר. אנו נמצאים בלב ליבו של שוק ארבעת המינים, מקום שבו המסורת היהודית פוגשת את ההתרגשות לקראת חג הסוכות.

עם התקרב חג הסוכות, השווקים בכל רחבי הארץ הם ליבה של התעשייה היהודית. משפחות שלמות, זקנים וצעירים, חרדים וחילונים – כולם מתקבצים כאן כדי לבחור את ארבעת המינים המושלמים עבורם.

image.png
יוסי מלאך / פלאש G

"זה כמו לבחור יהלום," מסביר יוסי, הסוחר בה' הידיעה בשוק. "כל אתרוג הוא ייחודי, וכל אחד מחפש את השילוב המושלם של צורה, צבע וניחוח." הקונים בוחנים בקפידה כל אתרוג, מרימים אותו אל האור ובודקים את ה"פיטם", יש לנו את כל סוגי האתרוגים זן חזון איש, מרוקאי, תימני ללא חשש חות'ים, הכל.

יגאל דוד רבי / פלאש G
צילום יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G

לצד דוכני האתרוגים, ניצבים ערימות של לולבים וערבות. "הלולב צריך להיות ישר וירוק," מסביר משה, קונה נלהב. "והערבות? אה, הן צריכות להיות רעננות ורכות, אבל אותם לא יקנו עכשיו, רק סמוך לחג, ממילא כל יום אני יבוא לכאן להחליף ערבות", מחמיר חשבנו לעצמנו והמשכנו.

יגאל דוד רבי / פלאש G

ריח מתוק ועדין נודף מדוכן ההדסים, זהו אולי הדוכן הכי מריח בשוק, הריח כבר הגיע אף לדוכני הלולבים שאינם בלי ריח ובלי טעם, "ההדס הוא הנשמה של ארבעת המינים," אומר המו"ץ של השוק הרשמי "הריח שלו מזכיר לנו את חשיבות המעשים הטובים".

יגאל דוד רבי / פלאש G

מה שבולט יותר מכל הוא תחושת האחדות וההתרגשות המשותפת. אנשים מכל רקע חולקים טיפים, מתייעצים זה עם זה, ומתכוננים יחד לחג. בין לבין ניתן לראות שלטים עם תמונת לוחמים נופלים, ואפ' סבסוד של כמה שקלים לכל מי שיכוון בברכות לע"נ, הסכמנו לכך גם בלי סבסוד.

צילום ע.ל פלאש G

לשאלתנו אברך חסידי שהתפלפל עם רעו על הפיטם, איפה הוא ישהה בחג, הוא ענה אני רק בבית המקדש עם כל עמ"י, תשפ"ה זה תהא שנת פדיון היום, אמן הפטרנו לאחריו והמשכנו הלאה.

יגאל דוד רבי / פלאש G

"זו לא רק קנייה," מסכם הרב לוי, שהגיע עם קבוצת ילדי חיידר. "זו הזדמנות להתחבר למסורת, לחוש את הקדושה של החג, ולהתאחד כעם", חייכנו לעצמנו סוף סוף רב שמצא פתרון לילדים במקום לשלוח אותם למכור טבעות ארבע בשקל.

יגאל דוד רבי / פלאש G

כשהשמש שוקעת, השוק עדיין הומה אדם. הקונים יוצאים עם ארבעת המינים בידיהם, מוכנים לחג, ועם תחושה של התרוממות רוח והתחדשות רוחנית.
גם אנחנו יוצאים עם תחושה טובה וחמימה בלב, החג הזה הנענוע יהיה חזק לכל ארבעת הרוחות, הלוואי וכבר בחג כולנו נענע בבית המקדש.

יגאל דוד רבי / פלאש G

בבוקרו של חג הסוכות, כאשר תאחזו את ארבעת המינים ותתפללו איתם בסוכה, תחושת ההתרגשות מהשוק והמאמץ שהשקעתם בבחירה הופכים להיות חלק בלתי נפרד מקיום המצווה. כל לולב וכל אתרוג מספרים את סיפורו של ה-"זה קלי ואנוהו", של המפגש המאחד של כל ישראל ושל ההתרגשות המשותפת.

יגאל דוד רבי / פלאש G
יגאל דוד רבי / פלאש G
צילום יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G
יוסי מלאך / פלאש G

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית