טלטלה פוליטית בישראל # סער בפנים, גלנט בחוץ: זו התוכנית הדרמטית של רה"מ נתניהו לזמן הקרוב | כל הפרטים - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

טלטלה פוליטית בישראל # סער בפנים, גלנט בחוץ: זו התוכנית הדרמטית של רה"מ נתניהו לזמן הקרוב | כל הפרטים

בדרך לדרמה פוליטית חסרת-תקדים: על-פי הפרסומים, מפלגת הימין הממלכתי מצטרפת לקואליציה ותקבל שיריונים בליכוד. ח"כ גדעון סער ימונה לשר הביטחון, וגלנט יפוטר. כרגע, שתי הצדדים מכחישים
גדעון סער עם בנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

כמעט 12 חודשים מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', וברקע אי-שביעות הרצון של אנשי ומצביעי גוש הימין מהתנהלותו של שר הביטחון יואב גלנט מ'הליכוד', העיתונאי בן-כספית מדווח כי ראש-הממשלה בנימין נתניהו, עתיד להוציא לפועל בקרוב צעד דרמטי וחסר-תקדים, שישנה את פני המפה הפוליטית במדינת ישראל.

במשך תקופה ארוכה, מדברים במערכת הפוליטית על הצטרפות של גדעון סער לממשלה. בפרט מאז פרישתו של השר לשעבר בני גנץ מהממשלה, ועל רקע המלחמה בעזה ודעותיו הימניות, סער לא מצא את עצמו באופוזיציה עם מרב מיכאלי ואחמד טיבי.

על-פי דיווח, כעת נראה שהמהלך יוצא לפועל, כשרה"מ נתניהו צפוי בשבועות הקרובים לפטר לצמיתות את השר גלנט מתפקידו כשר הביטחון, כשבמקומו ייכנס לתפקיד לא פחות ולא יותר ח"כ גדעון סער, יו"ר 'הימין הממלכתי' ולשעבר ח"כ מ'הליכוד', שיחסיו עם נתניהו ידעו עליות ומורדות.

סלע המחלוקת העיקרי היה, סירובו של סער לקבלת תפקיד זוטר, ודרישתו לקבל את תיק הביטחון, שדרכו תיכנן לשפר את מעמדו הציבורי. אך נתניהו התלבט האם נכון לפטר את שר הביטחון גלנט, ולגרום לזעזועים בקואליציה בתקופה רגישה כזו של מלחמה.

יש לציין, שבמשך כל הזמן, גדעון סער ורה"מ נתניהו הכחישו את המגעים שמתנהלים, והיום פורסם שבניגוד להכחשות שלהם, ההסכם קרוב מתמיד. לפי מה שפירסם העיתונאי מיכאל שמש ב'כאן 11', גדעון סער יקבל את תפקיד שר הביטחון במקומו של יואב גלנט, וגם זאב אלקין ימונה לשר האחראי על המנהלות החדשות, שקמו לשיקום הצפון והדרום. בנוסף לשני התפקידים האלו, ישוריינו ארבעה מקומות ברשימת הליכוד, עבור חברי מפלגת הימין הממלכתי.

המהלך הזה טוב לשני הצדדים. לנתניהו זה פותר שני כאבי ראש, האחד הוא גלנט, שלא מפסיק לתקוע מקלות בגלגלים של הממשלה, והשני הוא בן גביר, שלא מפסיק לאיים בהפלת הממשלה. בשביל גדעון סער מדובר בהצלה של ממש, נכון לרגע זה, בכל הסקרים הוא לא עובר את אחוז החסימה. ובשביל מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה- קבלת שני תפקידי שרים, עם אופק פוליטי בליכוד, מדובר על עסקת המאה.

מי שייכנס יחד עם סער לקואליציה, זה ידידו הפוליטי הוותיק ח"כ זאב אלקין, גם הוא מ'הימין הממלכתי', שצפוי במסגרת ההסכם בין סער לנתניהו, להיכנס ל'קבינט המדיני-ביטחוני'.

מי שמובילים את המהלך, הם השר יריב לוין ועורך הדין מיכאל ראבילו, כך על-פי דיווחו של בן-כספית שהוסיף ודיווח, כי גם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי נוטל חלק משמעותי במאמצים למימוש ההסכם בין רה"מ נתניהו לסער והכנסתו של האחרון לממשלה כשר הביטחון, כשדרעי אף מנסה להרחיב את ההסכם ולצרף גם גנץ ואייזנקוט לממשלה.

בשני הלשכות מכחישים את הפרסומים, וגם בתוך הליכוד המהלך לא עובר בשקט. ח"כ טלי גוטליב הוציאה הודעה חריפה נגד המהלך, ולדבריה, יש בתוך הליכוד אנשים מספיק טובים, ולא צריך להביא אנשים מבחוץ, בפרט מי שהפיל בעבר את שלטון הימין.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית