מחפשים פתרון # בהנחיית שר הביטחון: משרד הביטחון מאיץ פיתוח טכנולוגיות יירוט מתקדמות להגנה מאיום הכטב"מים - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

מחפשים פתרון # בהנחיית שר הביטחון: משרד הביטחון מאיץ פיתוח טכנולוגיות יירוט מתקדמות להגנה מאיום הכטב"מים

בעקבות הנחיית שר הביטחון יואב גלנט, מנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון מאיצה את פיתוח הטכנולוגיות המתקדמות ליירוט כטב"מים. זאת כחלק מהמאמצים להתמודד עם האיום הגובר של כלי טיס בלתי מאוישים | מספר רב של חברות השתתפו
שר הביטחון בבדיקת מערכות ההגנה (צילומסך)

בעקבות הנחיית שר הביטחון יואב גלנט, מנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון מאיצה את פיתוח הטכנולוגיות המתקדמות ליירוט כטב"מים. זאת כחלק מהמאמצים להתמודד עם האיום הגובר של כלי טיס בלתי מאוישים.

שר הביטחון יואב גלנט, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אייל זמיר, סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם וראש מפא״ת, תא"ל (במיל׳) ד״ר דני גולד, הובילו אתמול (ב') יום ניסוי ראשון מסוגו לאיתור והוכחת יכולות חדשות ליירוט כטב״מים. נוכח האתגר המתפתח, הנחה שר הביטחון לפני מספר שבועות לקיים הליך תחרותי מואץ למציאת פתרונות יירוט.

הניסוי התקיים בשדה ניסויים בדרום הארץ, בהשתתפות שמונה תעשיות ישראליות, מהגדולות (אלביט מערכות, רפאל והתעשייה האווירית) ועד לחברות סטארט-אפ, שהציגו פתרונות טכנולוגיים ליירוט כטב”מים. פתרונות שעמדו בתנאי הסף בשלב ההדגמה, יתקדמו שלב לפיתוח מואץ ובחינה מבצעית.

במסגרת התחרות, התעשיות הביטחוניות פרסו אבי טיפוס של מערכות היירוט, שפותחו בהובלת מפא"ת והציגו יכולות יירוט כטב״מים, בטווחים וגבהי טיסה שונים. עם השלמת ניתוח תוצאות הניסויים, משרד הביטחון יבחר מספר טכנולוגיות, שייכנסו להליך פיתוח וייצור מואצים. זאת במטרה לפרוס יכולות מבצעיות חדשות בטווח של חודשים. בניסוי השתתפו מנכ"לי התעשיות הביטחוניות ובכירים בצה״ל ובמשרד הביטחון.

שר הביטחון, יואב גלנט: "איום הכטב”מים הוא איום רב-זירתי שמקורו באיראן, המספקת כטב”מים ללבנון, תימן ועיראק ואף משגרת אותם בעצמה. מול האיום הזה עלינו לרכז מאמץ לאומי של כל הגופים העוסקים בנושא, על מנת לייצר פתרונות מבצעיים בטווח זמנים קצר. כבר מראשית המלחמה, משרד הביטחון ומפא"ת מובילים את הנושא. התחרות שהתקיימה אתמול, בה הציגו תעשיות הביטחון, קטנות וגדולות, מגוון פתרונות מהמתוחכמים ביותר ועד לפתרונות פשוטים, מקדמת אותנו צעד נוסף קדימה".

מנכ״ל משרד הביטחון, האלוף (במיל׳) אייל זמיר: ״המענה לאיום הכטב"מים הוא משימה לאומית בסדר עדיפות עליון. משרד הביטחון השקיע עד כה מאות מיליוני ש"ח בפיתוח, ברכש מאסיבי ובפריסה של יכולות. תחת דירקטיבת שר הביטחון, הגדרנו 'מסלול ירוק' להתקשרות ולפריסה מבצעית מהירה לכל מי שיביא פתרון אפקטיבי, תעשיות גדולות וחברות סטארטאפ כאחד. היעד שלנו הוא להשלים פיתוח ופריסה של מערכות יירוט חדשות בלוח הזמנים הקצר ביותר, שיחד עם שכבות ההגנה הקיימות, מערכת הלייזר ואמצעים נוספים שאנחנו מפתחים ומייצרים, יביאו פתרון רחב יותר״.

ראש מפא״ת במשרד הביטחון, תא״ל (מיל׳) ד"ר דני גולד: ״מערכת הביטחון נחושה להשלים מענה הגנתי רחב לאיום הכטב"מים, כפי שעשינו לאיומים בשכבות הגבוהות. בהנחיית שר הביטחון ומנכ״ל משרד הביטחון, גיבשנו יחד עם צה"ל ארכיטקטורה מבצעית, הכוללת שכבות של גילוי, עקיבה ויירוט. כל טכנולוגיה שמבשילה מתווספת למערך. בסדרת הניסויים השגנו אבן דרך משמעותית, בקידום יכולות חדשות ליירוט כטב״מים, שיכנסו כעת להליך פיתוח מואץ".

החברות שהשתתפו בהדגמה:
אלביט מערכות עם פיתוח IRON HAWK בעל יכולת יירוט המבוססת על רחפן מיירט.
תעשיה אווירית עם פיתוח "בז מדויק" ופתרון מתקדם נוסף הצפוי לאפשר יכולת יירוט בטווחים גדולים.
רפאל עם פיתוח TYPHOON- מערכת נשק 30 מ״מ נשלטת מרחוק ליירוט מגוון איומים אוויריים, הצפויה לאפשר יכולת יירוט בטווחים ארוכים ולהשתלב בתפיסה של הגנה על אתרים אסטרטגיים.
AEROBOTICS בשת״פ עם חברת רפאל לפיתוח מערכת מתקדמת בעלת מיירט רב פעמי ליירוט כטמ"מ.
חברת XTEND בשת"פ עם חברת AXIOMA וחברת אלביט מערכות, עם פיתוח מערכת ליירוט רחפנית מתקדמת.
GENERAL ROBOTICS עם פיתוח PITBULL ליירוט קליעי בטווחים בינוניים.
SMARTSHOOTER עם פיתוח ייחודי המאפשר הכוונה מדויקת למגוון רחב של אמצעי יירוט ואיומים.

FORTEM האמריקאית בשת"פ עם חברת אלביט מערכות לצורך פיתוח רחפן מיירט מבוסס רשת.

 

מערכות ההגנה אשר כבר קיימות בישראל בירוט כטב"מים

כיפת ברזל: הוכיחה את יכולתה ליירט כטב"מים במבצע שומר החומות, כאשר יירטה מספר כטב"מים מדגם אבאביל שחדרו מעזה.

סוללות פטריוט משודרגות: מערכת ה"יהלום" הפילה כטב"מים במספר אירועים, כולל שניים ששיגר חמאס במבצע צוק איתן וכטב"ם נוסף שחדר מסוריה.

 

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית