המבצע מצטמצם # כוחות צה"ל עזבו את מחנה הפליטים 'פארעה' לאחר כיממה, בג'נין וטול- כרם המבצע ממשיך כמתוכנן - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

המבצע מצטמצם # כוחות צה"ל עזבו את מחנה הפליטים 'פארעה' לאחר כיממה, בג'נין וטול- כרם המבצע ממשיך כמתוכנן

כוחות הצבא הגדולים שנכנסו למחנה הפליטים 'פארעה' בגזרת טובאס בצפון הבקעה יצאו מהמחנה, בפעולה חוסלו ארבעה מחבלים • לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני בגזרת ג'נין • בעיר הטרור טול- כרם התבשרו על חיסולו הודאי של רב המחבלים אבו- שוג'עה מפקד גדוד טול- כרם • בג'נין מדווחים על שיבושים בתקשורת והאינטרנט
כוחות צה"ל במחנה הפליטים 'פארעה'
(צילום: AP/Majdi Mohammed)

לאחר פעולה מוצלחת במחנה הפליטים 'פארעה' בגזרת טובאס, יצאו כוחות צה"ל שנכנסו אליו לפני יותר מ24 שעות, במהלך הפעולה במחנה חוסלו 4 מחבלים, הושמדה מעבדת מטענים שנמצא בתוך מסגד ונתפס חדר מצלמות מעקב של ארגוני הטרור. בפעולה השתתפו 3 גדודים, אריות הירדן, דובדבן ובא"ח צנחנים.

בגזרת טול- כרם הג'יהד האיסלמי הודיע היום על חיסולו של רב המחבלים אבו- שוג'עה מפקד גדוד טול- כרם של הארגון. אבו- שוג'עה היה מעורב בהכוונת פיגועים רבים נגד יהודים ברחבי יהודה ושומרון, וכבר מספר פעמים שניסו לעוצרו או לחסלו אך כל פעם הצליח לחמוק מכוחות צה"ל. גדוד אל- קודס של הג'יהד האיסלאמי בג'נין נשמע לנקום את מותו, וכבר לקח אחריות על פיצוץ מטען וירי על כוחות צה"ל בטול- כרם "כחלק מהתגובה הראשונית לחיסול מנהיגנו".

החיסול התבצע היום לפנות בוקר כשכוח ימ"מ צר על בית מגורים בו שהו מספר מחבלים ביניהם אבו- שוג'עה ובכיר נוסף בגדוד טול- כרם בשם בירח קסאס, המחבלים סירבו לצאת ולהיכנע והימ"מ שיגרו טיל על הבית, בעקבות שיגור הטיל המחבלים ניסו להימלט מהבית הכוח פתח באש וחיסל 4 מחבלים, בירח קסאס בחר להיכנע ונעצר ע"י כוחות צה"ל. גופתו של אבו- שוג'עה נלקחה ע"י הכוחות.

בתוך כך דווח אמש על חייל צה"ל שנפצע באורח בינוני בגזרת ג'נין, החייל פונה לבית החולים בהכרה ומצבו יציב. כמו"כ הודיעה היום חברת התקשורת הפלסטינית 'פאלטל' על השבתת התקשורת בג'נין, ההשבתה כוללת טלפונים ניידים, קווים ואינטרנט.

על אף ההתחממות גזרת צפון השומרון וריבוי פיגועי ירי ומטענים שיצאו מהשטח, כוחות הצבא אינם מורשים ע"י הדרג הבכיר להיכנס לבתי החולים ע"מ לתפוס מחבלים שנמלטו לשם בידיעה שבתי החולים משמשים כערי מקלט מידם הארוכה של כוחות הביטחון. אמנם בתחילת המבצע כיתרו הכוחות את בתי החולים בג'נין ובטול- כרם במטרה למנוע מהמחבלים להימלט לשם אך הכוחות לא קיבלו אישור לרדוף אחרי הבודדים שהצליחו להימלט פנימה – כמו שאירע אמש בטול- כרם ע"פ פרסומו של הלל ביטון רוזן, גדוד 'מנשה' של מג"ב זיהו רכב חשוד בסמיכות לבית החולים, כשפתחו במרדף אחריו, הצליח המחבל להגיע לגדר בית החולים לקפוץ עליה ולהימלט לתוך בנין בית החולים, הלוחמים נאלצו לעצור לאחר שלא קיבלו אישור להמשיך לרדוף אחריו, ברכב נמצאו אמצעי לחימה רבים. גם בטובאס בגזרת צפון הבקעה אושפז מחבל בכיר בגדוד בעקבות פיצוץ מטען שהטמין לכוחות צה"ל, כוחות הצבא נמנעו מלהיכנס לבית החולים ולעוצרו.

 

 

 

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית