ממשלה רחבה# מנפלאות הפוליטיקה הישראלית: גדעון סער פנימה, גלנט החוצה! - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

ממשלה רחבה# מנפלאות הפוליטיקה הישראלית: גדעון סער פנימה, גלנט החוצה!

ככל הנראה גדעון סער ומפלגתו בדרך לשורות הקואליציה והחלפת שר הביטחון. גלנט בתגובה: "גם אם ביבי יפטר אותי - אני נשאר בליכוד"
צילום: Kobi Gideon / לע"מ

בשעות אחה”צ היום הודלף לתקשורת שמתנהלים מגעים רציניים לצירוף גדעון סער לממשלה על חשבונו של שר הביטחון יואב גלנט.

בתמורה לכך תקבל מפלגת תקווה חדשה, סל קליטה נרחב. הסל כולל כמובן את תיק הביטחון לסער עצמו, ובנוסף שר במשרד ראש הממשלה – שזה אומר כסא במושב הממשלה ואולי גם בקבינט – לזאב אלקין. וכן, תואר סגנית שר החוץ לשרן השכל.

ע"פ הדיווחים עד הבחירות (שיתקיימו במועדן בשנת 2026) ’תקווה חדשה’ תישאר מפלגה נפרדת, אך לקראת הבחירות הם יאוחדו למפלגה אחת עם הליכוד ויקבלו שיריונים ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, סער עצמו אינו מעוניין בשריון מושב אלא מעוניין להתמודד לבד בפריימריז בשורות הליכוד.

לשכת רה”מ הוציאה הכחשה ואמרה ש”זה לא נכון”. מלשכת סער נמסר ש”אין כל חדש”, גלנט הבהיר שגם אם יודח מתפקיד שר הביטחון הוא ישאר בשורות הליכוד.

בעקבות ההדלפה, המגעים נעצרו לזמן קצר. אך בשעות האחרונות המגעים התחדשו במלא המרץ והחתימה על ההסכם נראית כבר קרובה מתמיד. ככה”נ בשעות הקרובות תצא הודעה רשמית. אך כרגע יש עדיין כמה פרטים קטנים שמעכבים את החתימה הסופית, יש הטוענים, שהסיבה היחידה שעוד לא הוכרז רשמי על הרחבת הממשלה, זהו לחץ של הגב’ שרה נתניהו שלא סובלת את גדעון סער…
בכל אופן, המהלך הזה יתן לממשלה את הכח להמשיך עד 2026 בלי לחצים מצד איתמר בן גביר ושותפים אחרים.

המגעים מגיעים על רקע תקיפות חריפות מצד גדעון סער על אזלת היד של גלנט בגבול הצפון, וככל הנראה הוא ינסה להראות שינוי כיוון במלחמה בגבול הצפון בצורה חזקה יותר.

גלנט הבין שסיבת פיטוריו שתופץ לציבור קשורה לאוזלת ידו במלחמה בצפון, ולכן, בשעות האחרונות החל לשדר מסרים תקיפים בנושא החיזבאללה, בתוך כך אמר היום שהדרך היחידה להחזרת התושבים בצפון היא בפעולה צבאית נרחבת.

מיד עם היוודע המגעים הנרחבים החלו להגיע תגובות מכל המערכת הפוליטית.
משורות השמאל, אמר דובר צה"ל לשעבר תא"ל במיל' אבי בניהו: "אנחנו בפרק תנכ"י, ההיסטוריה לא תסלח למי שמפטר את שר הביטחון באמצע מלחמה." וכן תקף ח"כ סימון דוידסון מיש עתיד: "סער נכנס לקואליציה בגלל הסקרים שמראים שאין לו סיכוי. גם היום, למרות המצב בצפון, נכון לפרק את הממשלה".

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד שמבקר כעת בוושינגטון אמר: ”אני מקווה שזה לא נכון, אבל אם זה נכון שסער נכנס – זה אסון להחליף באמצע מלחמה שר ביטחון. זה נותן לנתניהו עוד זמן לממשלה שרק מביאה אסונות למדינת ישראל. אני מאמין ומקווה שגדעון סער שהוא אדם הגון בעיני לא יפר כל מילה שהוא אי פעם נתן לציבור הישראלי ולא יתן לשיקול הפוליטי לגבור"”.

ומנגד משורות הקואליציה דרעי טוען שהוא בכלל לחץ בשבועות האחרונים להרחיב את הממשלה ולהפוך לממשלת אחדות, והוא מבחינתו רוצה גם את גנץ ולפיד. וטען עוד ”שאם הרב עובדיה היה בחיים – הוא היה רוצה אחדות”. גם סמוטריץ אמר שהוא קרא בעבר לממשלה רחבה והצטער על פירוק ממשלת האחדות, והוא קורא גם עכשיו לעוד כוחות, להמשיך את האחדות ששוררת בשדה הקרב, גם בהנהגה.

ומהזווית החרדית, גורמים חרדים אחרים אמרו: קיבלנו אור ירוק מסער ואלקין שיתמכו בחוק הגיוס שהממשלה תקדם ולא ידרשו הסכמה של האופוזיציה כפי שדרש גלנט.

בנתיים דווח בערוץ 13: שנתניהו שוחח עם ראשי הקואליציה וקיבל מהם אור ירוק למהלך הפוליטי עם גדעון סער.

גם העיתונאי בן כספית דיווח מפי מקורותיו: ”שזה על סף סגירה. אולי בשעות הקרובות. והאמריקאים העבירו מסרים ותהיות, ונדחו”.

המשטרה בנתיים לא לוקחת סיכונים, וכלקח מליל גלנט (הראשון…) העמידה שורות פרשים בצומת עזריאלי ע"מ למנוע התפרעויות של אנרכיסטים.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית