היסטוריה בצרפת # בראשות רשכבה"ג מרן הגר"ד לנדו שליט"א, צרפת היהודית הכריזה: ה' הוא האלוקים - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

היסטוריה בצרפת # בראשות רשכבה"ג מרן הגר"ד לנדו שליט"א, צרפת היהודית הכריזה: ה' הוא האלוקים

אמש נערך מעמד חיזוק בהשתתפות רבבות תושבי צרפת במרכז הכינוסים 'דום דה פריז', המעמד נערך במסגרת מסע החיזוק של רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שליט"א יחד עם מרן הגר"י אזרחי הגר"ר אלבז הגרד"ח פינטו, ועוד | כל הפרטים
צילומים: צלם המסע שוקי לרר

אמש, בשעת הערב נשמעה הכרזת הרבבות בלב פריז ה' הוא האלוקים!, כשרבבות מבני היהדות הנאמנה התכנסו למעמד אדיר של קידוש השם וחיזוק היהדות בצרפת ובאירופה בראשותו של גדול הדור מנהיג הציבור החרדי הגאון רבי דוב לנדו שליט"א שהגיע בגילו המופלג לצרפת לחזק את ציבור שומרי התורה והמצוות.

במרכז מסעו של מרן שליט"א שנמשך על פני מספר ימים, התקיים אמש (רביעי) במרכז פריז כינוס אדיר של חיזוק היהדות וכבוד שמים בהשתתפות עשרות אלפים מכל רחבי צרפת.
המעמד האדיר התקיים במרכז האירועים Le Dome de Paris בלב פריז. כששידור חי מוקרן במקומות רבים ברחבי צרפת ובעולם היהודי כולו. למרות גודלו של מרכז האירועים, כבר מספר ימים לאחר הפרסום על דבר הכנס הגדול, אזלו הכרטיסים ותמו המקומות באיצטדיון, ואי לכך נערכו בוועדה המכינה באולמות נוספים סמוך לאיצטדיון ובמקומות רבים נוספים שגם הם צרו מלהכיל.

מזה מספר ימים שצרפת היהודית בכלל לובשת חג לכבוד בואו של גדול הדור, ולקראת המעמד הגדול שמזה עשרות שנים לא נראה באירופה כולה. בהיערכות מרשימה של כלל הארגונים התורניים במדינה, שונעו האלפים מכל רחבי צרפת לאצטדיון הגדול, שהוכן במשך מספר ימים לקראת המעמד. למעמד הגדול החלו לנהור כבר משעות הצהרים אלפים אלפים מכל הזרמים והחוגים של שומרי התורה בצרפת, ובראשם רבני הקהילות ראשי הישיבות וראשי הקהילות שהגיעו יחד עם בני קהילותיהם למעמד לבושים חג.

המעמד החל בשעות הערב עם תפילת מנחה כשלפני העמוד עובר הרב יוסי אמויאל.
לאחר מכן נכנס לאולם חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א ר"י אור החיים שהגיע במיוחד מארה"ק למעמד הגדול, ועבר לפני התיבה במעמד הסליחות אשר נמשך למעלה משעה.

במהלך משאו ריגש הגאון רבי ראובן אלבז וסיפר כי: "כשפתחתי את הישיבה לא היה לי כסף, הגיע אלי האדם הזה ושאל אותי כמה אני צריך ונתן לי, הצדיק הזה נמצא בתוכנו – הרב שמעון גליק! הוא עומד מאחורי הקרן בכדי להפיץ תורה, השם עימו."

בהתרגשות מיוחדת התקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים, כשהרבבות זועקים בלב פריז שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ה' הוא האלוקים!


לקראת שיאו של המעמד, הכריז המנחה כי בעוד דקות ספורות ייכנס ספר התורה החי לאולם, והרבבות נעמדו על רגליהם לשירה אדירה שספק אם פריז שמעה אי פעם שירה טהורה כמותה, במשך דקות ארוכות הקהל עמד על רגליו בשירת "לאורו נסע ונלך" "אשרי העם שככה לו" "אשורר שירה לכבוד התורה" "נגיל ונשיש בזאת התורה" "ימים על ימי מלך תוסיף שנותיו כמו דור ודור", כך קיבלו הרבבות את מנהיג היהדות החרדית מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו שטרח באופן מיוחד לבוא ולחזק את יהדות צרפת.


במעמד מרן שליט"א כובד באמירת פרקי תהילים זקן רבני צרפת הגאון הגדול רבי יצחק וויל שליט"א ראש ישיבת עקס-לה-בן, לרפואת עמך בית ישראל ולהצלת המצב השורר בארץ הקודש.

לאחר מכן נעמד הציבור על מקומו לשירת אחינו כל בית ישראל כאשר על המסכים כתובים כל שמות החטופים הנמצאים בשבי החמאס.

הגאון רבי יהודה טולדנו ר"י חזון ברוך וראש מוסדות מרכז התורה בצרפת נשא דברי ברכה לכבוד המעמד האדיר 'זכות היא לנו לעמוד כאן היום כאשר גדול הדור נמצא כאן איתנו, המבוגרים כאן ודאי זוכרים את מסעות הקודש של המנהיג הבלתי נשכח רשכבה"ג מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל לפני למעלה מעשר שנים.

במעמד נשא דברים מיוחדים ומרוממים מרן הגר"י אזרחי שליט"א ר"י מיר שעמד על גודל הזכות להסתופף בצילו של גדול הדור ועל חובתינו להתחזק בימים אלו, ועל חשיבות המאמץ לסייע לבני התורה בארץ ישראל ומעלת שמירת מנהגי בית סבא.

קשה היה לחתוך את הדממה באויר, כשמנהיג הדור פתח את דבריו בדברי חיזוק בעקבות המצב השורר בעולם, ובמשך דקות ארוכות האזינו הרבבות בחרדת קודש ובהתרגשות עזה להדרכה מפורטת ממנהיג הדור בהנהגה הנדרשת והראויה לעם ישראל בזמנים אלו:

בדבריו הכריז כי: הדבר היחיד ששמר את עם ישראל בכל שנות גלותו, וחיבר את כלל ישראל לחטיבה אחת, הוא הקשר ללימוד התורה!

להלן המשא המלא:

יהודי צרפת היקרים!

כולנו יודעים שעם ישראל נמצא בגלות, וכולנו מצפים בכל לב ונפש לשוב השם ציון, מייחלים לבנין בית המקדש, ומחכים לגאולה השלמה בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן, ובמשך התקופות היו הרבה גלויות בין האומות, אחת מתקופות הגלות הידועות היתה כאן בצרפת, בזמן רש"י ורוב בעלי התוספות.

וכשעם ישראל בגלות, לימדונו רבותינו גדולי הדורות מאז ר' יוחנן בן זכאי ועד הדורות האחרונים, את ההנהגה הנדרשת והראויה לעם ישראל בזמנים אלו, והנהגה זו יש בה הרבה פרטים והרבה כללים, לכלל וליחיד, ואיך היחס הנכון אל אומות העולם, שלא להתגרות בהם בשום צורה שהיא, ולא להתעסק במריבותיהם.

הדבר היחיד ששמר את עם ישראל בכל שנות גלותו, וחיבר את כלל ישראל לחטיבה אחת, הוא הקשר ללימוד התורה, והחיבור של כל יחיד ויחיד ללימוד התורה הוא מקשר בין כל עם ישראל בכל מקומות פזוריו, ולכן יהודי צרפת היקרים! השרישו בליבכם, והרבו בלימוד התורה כל אחד כפי כוחו, בשיעורי תורה ובלימוד קבוע יומיומי, וכל אחד יחנך את ילדיו בדרך זו, אשר מלבד התועלת הסגולית של לימוד התורה, שהיא מגנא ומצלא, התועלת המציאותית של לימוד התורה היא לאין ערוך, בכל המובנים, באושר, בסיפוק, בחינוך הילדים, ובכל מילי דמיטב.

עול הגלות פעמים מכביד יותר ופעמים פחות, וגם אם ישנה תחושת פחד מסכנות הנובעות משנאת הגויים לבני אברהם יצחק ויעקב, אשר לדאבוננו גוברת במקומות רבים, השם יצילנו מידם, אבל צריך לתת את הדעת גם על הסכנות הרוחניות החמורות, ולכן מי שחפץ לעלות ולהשתקע בארץ ישראל לאחר שהתייעץ עם רב מובהק, חייב לברר היטב היטב, את הסביבה בה הוא הולך להשתקע, שתהיה סביבה שיש בה השפעה רוחנית ותורנית, של יראי שמים, ציבור חרדי ירא השם, וסביבה שמתנהלת על פי רבנים מוסמכים ומוכרים.

ועוד יותר החובה היא, למי שחפץ לעלות לארץ ישראל, לברר היטב, על מוסדות החינוך שבכוונתו לשלוח את בניו ובנותיו, שיהיו מוסדות תורניים על טהרת הקודש, בעלי אופי תורני מובהק ומתאים, על פי דעת תורה של רבנים מוסמכים ומוכרים החרדים לדבר השם.

ואני רוצה להוסיף, לכבוד מעלת רבני הקהילות של כלל יהדות צרפת, העומדים על משמר התורה וההלכה כל אחד בתפקידו, דעו, האחריות הרובצת על כתפיכם בנושא זה של הכוונת והדרכת אלו העולים לארץ ישראל, היא אחריות כבדת משקל, וחובתכם להסביר היטב לשומעי לקחכם, כי כמו שברור לכל אחד ואחד, שאם הוא מעתיק את מקום מגוריו, הוא יבדוק אם הוא יוכל להתקיים מבחינת פרנסתו וכלכלתו, והוא לא יקל ראש בזה, כל שכן וכל שכן, שמוטל עליו לבחון היטב את האופי הרוחני של המקום בו יתגורר, ואת האופי של מוסדות החינוך בהם ישלח את בניו ובנותיו, שחלילה לא יהיה בוכה על העבר.

ומי שלא יצליח לברר בתכלית את הדרך לשמור על מעלתו הרוחנית שלו ושל משפחתו באופן שדברנו, שלא יעלה לארץ ישראל בשום פנים ואופן.
ואני רוצה לומר דבר נוסף, שגם לשם זה הגענו לכאן, אין ספק שקדושת ארץ ישראל ותורת ארץ ישראל ומצוותיה, הינם דבר נשגב ונעלה מאין כמותו, ומשפיע על כל העולם, אבל בעוונותינו גם בארץ ישראל אנו שרויים בגלות, וכמו שאמר רבן של כל בני הגולה הגאון ר' חיים עוזר זצ"ל שישנה גלות גם בין יהודים.

אמנם במשך השנים השלטונות בארץ, איפשרו לציבור החרדי ולישיבות להתקיים ולהרבות תורה, וגם נתנו תקציבים לצורך זה, אך בתקופה האחרונה הערכאות השיפוטיות והתקשורת, מפריעים לציבור החרדי ולבני הישיבות, ובהנחיית הערכאות נפסק התקציב הקיומי של הישיבות והכוללים, וישנם ישיבות שכמעט קרסו, וכוללים שסגרו שעריהם בגלל הקושי התקציבי, ובאו מספר נדיבים צדיקים והקימו את קרן עולם התורה בעצה אחת עם רבנים חשובים, ונסענו לארצות הברית ולקנדה, ואחרי כן לאנגליה, וישנם רבנים שנסעו למען המטרה הזו לעוד מקומות, וכעת באנו לכאן לצרפת להשמיע את זעקת התורה בארץ ישראל: הצילו! הצילו! את תורת ארץ ישראל, ואת בני התורה, שחלילה לא יתמעטו הישיבות, אלא אדרבה שיתרבו היכלי התורה וירבו לומדי התורה, ורשויות המשפט בארץ לא יעלה זממם בידם, וכל כלי יוצר עליך לא יצלח, וכל לשון תקום איתך למשפט תרשיעי.

וכל מי שיתמוך בקרן ההצלה הזו, הצלת תורת ארץ ישראל, יברכהו השם בכל מילי דמיטב.

יה"ר שהקב"ה יברך את כולנו בכתיבה וחתימה טובה, בחיים טובים ומאושרים, ברפואה שלימה, בזיווגים הגונים, בזרע של קיימא, בשלוות – השקט, בנחת מכל צאצאינו, ויתקבלו תפילותינו לרצון, ויצילנו מכל אויבינו הקמים עלינו, ונזכה כולנו לעבדו בלבב שלם, לדבוק בתורתו ובמצוותיו כל הימים, והשם יפדנו מגלותנו, והוא יוליכנו קוממיות לארצנו בגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.

הרבבות מאזינים למשאו המלא של רשכבה"ג שליט"א

בסיום דברי מרן נעמד הקהל על רגליו שוב למשך דקות ארוכות לריקודים לכבוד התורה.

רגע מרגש לכבוד התורה כשמנהיג היהדות החרדית נעמד ממקומו ויחד עם מרנן ורבנן וזקני רבני צרפת ורקד 'אשורר שירה' יחד עם קהל הרבבות.

ובלב פריז החומרית הבהיקה באור יקרת בעירה של שלהבת של כבוד שמים, כשמצד אחד עומדת הקידמה והנאורות המדומה ומהצד השני היהדות הנאמנה בת אלפי השנים מקבלת על עצמה עול מלכות שמים, עול תורה וגידול הבנים לתורה, להמשיך את שרשרת הדורות ולהמשיך את הקשר הנצחי של העם היהודי לתורת ה'.

דמעות עמדו בעיניהם של רבים כשראו את המנהיג הישיש טורח ובא, את מוסר התורה זועק בכוחותיו הדלים למען כבוד שמים, ואת החשיבות הרבה שרואה גדול הדור בדור העתיד, בחיבור של הדור הצעיר לעמל התורה, ללא פשרות. מזה עשורים לא ידעה אירופה מעמד קדוש כזה, עוצמות של קידוש השם ושל התרוממות הרוח, שחיתומה עוד יירשם בדפי ההיסטוריה לדורות.

את המעמד נעל האדמו"ר הגאון רבי דוד חנניה פינטו שליט"א בדברי ברכה למשתתפים.

את הערב ליוו גדולי הזמר מוטי שטיינמץ ושלום למר יחד עם תזמורתו המורחבת של המאסטרו יואלי דיקמן.

את הערב הפיקה חברת ההפקות של הרב ראובן ביטון.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית