ועדת חקירה 'אזרחית' # לפיד על ההתראות לפני המלחמה: "נתניהו נראה משועמם ואדיש לנושא" - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

ועדת חקירה 'אזרחית' # לפיד על ההתראות לפני המלחמה: "נתניהו נראה משועמם ואדיש לנושא"

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד העיד היום בועדת החקירה האזרחית שהקימו ארגוני המחאה, בדבריו תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על כך שלא לקח ברצינות את ההתראות. הליכוד: "ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שום התרעה למלחמה בעזה"
(צילום: Kobi Gideon / לע"מ.)

ועדת החקירה האזרחית שהקימו ארגוני השמאל והמחאה זימנה את יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד להעיד על מחדלי ה-7 באוקטובר, היום לפיד מסר את עדותו במתחם האקספו בתל אביב, לפיד תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "אני רוצה להפריך פה אמירה שחוזרת שוב ושוב מצד הממשלה הנוכחית, כאילו הדרג המדיני לא עודכן לגבי העובדה שחמאס כבר אינו מורתע כמו בעבר. הוא כן עודכן, אני עודכנתי, ואת החומר המודיעיני שאני ראיתי ראו כמובן גם ראש הממשלה ושרי הקבינט" אמר לפיד, והוסיף "״ב-21 לאוגוסט 2023 הייתי בעדכון בטחוני אצל ראש הממשלה. המזכיר הצבאי דאז, האלוף אבי גיל, ניהל את העדכון. הוא דיווח לי על התחממות בכל הגזרות הביטחוניות – האיראנים, חיזבאללה בלבנון, וארגוני הטרור בעזה וביהודה ושומרון. האלוף גיל דיווח שכל אלה מזהים בצד הישראלי חולשה, קרע פנימי, מתחים ואובדן כשירות בצבא לצד משבר מתהווה מול האמריקאים. אני חשבתי שמדובר במידע יוצא דופן בחריפותו ובנחרצותו. ראש הממשלה – וכאן אני נותן התרשמות אישית בלבד, כך שניתן לחלוק עליה – נראה משועמם ואדיש לנושא, ולא העיר עליו דבר״.

בדבריו מנסה לפיד לגלגל את האשמה אל ראש הממשלה שלדבריו התעלם מאזהרות ראשי מערכת הביטחון, למען ההגינות צריך לציין שועדת החקירה ה'אזרחית' הוקמה ע"י ארגוני המחאה שנתפסים בעיני חלק גדול מהציבור כאשמים המרכזיים בהחלשת המדינה וצה"ל בקריאתם לסרבנות במהלך שנת 2023 במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

מהליכוד נמסר בתגובה: "יאיר לפיד שוב משקר. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל שום התרעה למלחמה בעזה – לא חודש לפני ואפילו לא שעה לפני 7 באוקטובר. ההפך הוא הנכון והפרוטוקולים מוכיחים זאת. לפיד שהכניס את הפועלים מעזה ונתן גז בחינם לנסראללה תוך הבטחה שהדבר ימנע מלחמה, הוא האחרון שיכול להטיף מוסר בענייני ביטחון".

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית