ללא טילים ומחפשים מגן # הערכות: איראן בזבזה שליש ממאגר הטילים האיכותיים שלה; איראן בסבב שיחות עולמי - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

ללא טילים ומחפשים מגן # הערכות: איראן בזבזה שליש ממאגר הטילים האיכותיים שלה; איראן בסבב שיחות עולמי

כמה טילים איכותיים נשאר לאיראן | האם הנשיא ביידן מרוצה מהחלטת ישראל כיצד לתקוף באיראן | ומאמצי איראן לדאוג להגנה אחר הכישלונות האחרונים
טיל בליסטי

איראן שיגרה כמעט 200 טילים בליסטיים לעבר ישראל במתקפה האחרונה, בצה"ל טענו כי איראן שיגרה את הטילים המתקדמים שלה "מבלי לחסוך", בנוסף למתקפה בחודש ניסן תשפ"ד שבה שיגרה איראן לעבר ישראל 130 טילים בליסטיים.

בכאן 11 פורסם כי ההערכה היא שאיראן בזבזה כשליש ממאגר הטילים שעמד לרשותה.

לפי הערכות, לפני המתקפה החזיקה איראן בכ-600 טילים "איכותיים". בעקבות שיגור 180 טילים במתקפה האחרונה, נותרו בידיה כ-400 טילים. בנוסף, על פי פרסומים זרים, איראן מחזיקה בכ-2,000 טילים בליסטיים בסך הכול, כך ששיגרה בשבוע שעבר כשישית מהארסנל הכולל שלה.

כפי שדיווחנו אתמול אמר שר הביטחון יואב גלנט בזמן ביקור באגף המודיעין של צה"ל בהיערכות לתקיפה: "ההתקפות של האיראנים היו אגרסיביות אבל לא מדויקות – התקיפה שלנו תהיה קטלנית, מדויקת ובעיקר מפתיעה. הם לא יבינו מה קרה ואיך קרה, הם יראו את התוצאות".

מפקד פיקוד מרכז של ארצות הברית אריק קורילה, האחראי על הפעולות הצבאיות של ארה"ב במזרח התיכון, ביקר בישראל ביום ראשון, ונפגש עם שר הביטחון יואב גלנט ומפקדים בכירים, בין השאר, כדי להזהיר מפני פגיעה באתרי הגרעין של איראן. או מתקני נפט, כפי משנתו של הנשיא ביידן, בתוך כך דווח בכאן חדשות כי בממשל ביידן מרוצים יחסית מפירוט נתניהו על תוכנית התקיפה באיראן וחשים שבירושלים קשובים לטיעונים על העדיפות להתמקד בפגיעה במתקנים צבאיים מאשר במתקני הגרעין כיעד לתקיפה אסטרטגית.

ולאחר שנראה שישראל מתקרבת לפירוק מלא של כוחות הפרוקסי של איראן שהקימו האיראנים על גבול ישראל במטרה להרתיע את צה”ל מפני תקיפה באיראן. ומתוך הבנה כי חיסול חיזבאללה חושף את איראן בפני מתקפות מישראל וממדינות נוספות, ובדגש על חשש מתקיפה במאגרי נפט ובמתקני גרעין, איראן יוצאת לסבב פגישות מדיניות בניסיון לעצור את ישראל רגע לפני התקיפה באיראן.

בפגישות ניתן למנות את פגישת שרי החוץ של איראן וסעודיה, ועוד בדרך; נשיא איראן מסעוד פזשכיאן צפוי להמריא היום לביקור בטורקמניסטן, להיפגש עם נשיא המדינה ועם נשיא רוסיה פוטין ולדון עמו על ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון.

פגישת שרי החוץ של אריאן

 

 

 

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית