לא מה שחשבנו # מבצע הביפרים הישראלי גאוני הרבה יותר - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

לא מה שחשבנו # מבצע הביפרים הישראלי גאוני הרבה יותר

איך גרמה ישראל פיצוץ מושלם למחבלי החיזבללה, ואיזה מבצע קדם לכך בעשור.
מכשיר קשר נוצר על ידי Designer

עיתון וושינגטון פוסט פרסם תחקיר מקיף על "מבצע הביפרים", אשר חשף מידע נדיר על ארגון חיזבאללה ופגע קשות בשירותיו.
כזכור לפני כשבועיים פוצצו באופן מפתיע מחבלי חיזבללה במבצע הביפרים שכוון כלפי רשת נרחבת של לוחמים פעילים, חיילי מילואים ופעילים לוגיסטיים של חיזבאללה. המבצע פגע באלפי פעילי חיזבאללה, כאשר עשרות נהרגו, חיזבאללה חילק את המכשירים הממולכדים לאנשיו באביב האחרון כחלופה לטלפונים סלולריים, מחשש למעקב ישראלי. בכירים בבית הלבן הגיבו בטווח שבין "הערצה נדהמת" ל"חרדה" מהשלכות אפשריות, ישראל לא הודיעה לארה"ב מראש על המתקפה.

תחקיר של ״וושינגטון פוסט״ מגלה פרטים חדשים על מבצע פיצוץ האיתוריות של אנשי חיזבללה. למבצע זה קדמה פעולה אחרת של המוסד לפני עשור, במסגרתה נמכרו לחיזבללה מאות מכשירי קשר ווקי-טוקי שהועברו לפעילי הארגון. במכשירי הווקי-טוקי הותקן לא רק חומר נפץ אלא גם אמצעי מעקב שאיפשרו לישראל להאזין לשיחות שנערכו במכשירים.
ביפרי הנפץ נבנו בישראל בשנת 2022 והוכנסו לקו האספקה של חברת ״אפולו״ מטיוואן מבלי שזו תדע על כך. נציגת מכירות הצליחה לשכנע את חיזבללה לרכוש 5000 איתוריות תוך שהיא מסבירה כי מדובר באמצעי תקשורת חסין מפני ריגול ישראלי וממליצה על הדגם בעל הסוללה המוגדלת והמארז הקשיח. חיזבללה רכש את האיתוריות וצייד בהן את אנשיו.
בימים שלפני המבצע התלבטו מקבלי ההחלטות בישראל אם אכן לפוצץ את המכשירים, מחשש לתגובה חריפה מצד חיזבללה. משהוחלט על הפעולה, קיבלו פעילי חיזבללה הודעה באיתורית בה נאמר כי ממתינה להם הודעה מוצפנת, שקריאתה חייבה לחיצה על שני כפתורים ושימוש בשתי הידיים. כך הבטיחה ישראל שהפציעות של אנשי חיזבללה יהיו משמעותיות ויפגעו בשתי הידיים שלהם.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית