מהדורה 03#‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי! - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

מהדורה 03#‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

מה חדש ומעניין בעולם הישיבות לקראת הימים הנוראים | למה ירדו בחורי ישיבת עמלה של תורה לרחובה של עיר | ומה עשו בחורי ישיבת באר יצחק בזמן האזעקות | כל מה שחדש בעולם הישיבות.

הימים הנוראים בישיבת קול תורה |
בית המדרש בנוי כשחלקו מתחת תקרה אקוסטית איכותית וחלקו השני תחת תקרה שגרועה בהולכת קול, בכל השנים נאלצו חלק מבני שיעור א' לשבת מתחת התקרה הגרועה, אך השנה הותחל מיזם חדש שבו יש 30 מקומות טובים לבני שיעור א' תחת התקרה הטובה שמתחלפים במהלך התפילות על פי סדר.
סידור המקומות הכללי הוא על ידי תיבת בקשות שבה מכניסים הבחורים פתק עם העדפתם למקום הישיבה, הפתקים מועברים לוועדה המכונה "וועדת המקומות הקדושים" שמחליטה על סידור המקומות הסופי.
עוד בישיבה המקומות מסודרים בצורה מעט שונה לאחר פטירת הבחור צביקה פליגלמן ז"ל.
השנה התחדשו בישיבה בדג זהב שנקנה על ידי אחד הבחורים ומיועד לתפילת 'תשליך'.
image.png
בית המדרש המסודר לראש השנה (צילום: פ. ג.).

הימים הנוראים בישיבת פינקל |
בישיבה מתקיים פיילוט ראשוני בו כל אחד מבני הישיבה מחייג לקו ייעודי בו הוא מקיש שלושה מקומות בהם הוא ירצה לשבת בתפילות הימים הנוראים, רשימת המקומות מסודרת על ידי אחד מבני הישיבה ומודפסת בצורה אוטומטית, יצוין כי הרעיון הינו פיתוח של אחד האברכים בישיבה.
בית המדרש מכיל כ- 200 מקומות אך בימים הנוראים צפויה צפיפות רבה מכיוון שמכניסים עוד 50 מקומות, בשטייגען נשענים על 'מעולם לא אמר אדם צר לי המקום… בירושלים'.
image.png
בית המדרש (צילום: ו.ת.)

הימים הנוראים בישיבת חברון |
בישיבת חברון הידועה ככזו המקפידה על המסורת במשך שנים מסלבודקא דרך חברון ועד ירושלים יחל השנה שינוי בראש השנה לאחר ששנים שימש כבעל תוקע בהיכל הישיבה הרב איסר זלמן מלצר, בשנים האחרונות החל מתקופת הקורונה רצה הרב מלצר לעזוב את התפקיד, השבוע ושבוע שעבר ישבו מידי צהריים רה"י הגר"ד כהן שליט"א, רה"י הגרמ"מ פרבשטיין שליט"א ובעל התוקע המיתולוגי ובחנו בעלי תקיעות שהגיעו לנסות את מסלם מכל קצוות הארץ, למערכת נודע כי בעל התוקע שנבחר הוא הרב גולדיש אשר אחיו הצעיר משמש כ'משיב' בישיבה, עניין החלפת בעל התוקע מעורר עניין רב בקרב תלמידי ובוגרי הישיבה.
(אתר הַגִּזְרָה).
image.png
(היכל הישיבה)

הימים הנוראים בישיבת היכל יצחק – לנדא |
בישיבה שמו לב השנה, כי לפי מספר הבקשות לרכישת מקומות היכל בית המדרש המצומצם לא יעמוד בעומס, ולכן התקבלה החלטה בהנהלת הישיבה כי יש להרחיב את היכל בית המדרש.
בכדי לאפשר את ההרחבה, יישבר הקיר הצדדי של בית המדרש הנוכחי, ויוקם מבנה גדול ומרווח יותר. צעד זה צפוי לאפשר קליטת תלמידים נוספים ולהעניק להם סביבת לימודים נוחה ומרווחת יותר.
image.png
(היכל הישיבה)

בישיבת באר יצחק בטלז סטון שמחו הבחורים בשמחת התורה כשספר תורה חדש הוכנס להיכל הישיבה, בין המשתתפים בשמחה היה מרן הראש"ל היוצא הרב יצחק יוסף שליט"א.
image.pngלשטייגען נודע מגורמים בישיבת חברון כי סביב הוועד הקבוע מראש הישיבה וחבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן שליט"א בספר דרך ה' שיחל בזמן החורף הבעל"ט התעוררה מהומה גדולה עת התברר כי רק כמאה בחורים מתוך כשלוש מאות בחורים יוכלו להצטרף לוועד, לאחר שמספר מצומצם נכנס לראש הישיבה להיוועץ עמו החליט ראש הישיבה כי יערוך הגרלה, ההגרלה נערכה השבוע על ידי ראש הישיבה וחוג מצומצם של מקורבים לאחר תפילת המנחה בחדר השיעורים של ראש הישיבה, בתמונה ניתן לראות את ראש הישיבה ויד ימינו עורכים את ההגרלה.
image.pngבישיבת נתיבות חיים בראשות הרב מאירוביץ' הקליטו את כל קטעי התפילה המנוגנים כדי להרגיל את מי שאינו בקי.

בישיבת נחלת הלווים הודיע החזן הקבוע שלא ימשיך בתפקידו, בני הישיבה דוחקים בו שיעבור לפני העמוד לפחות ביום הכיפורים.

בישיבת גרודנא באר יעקב ראש הישיבה הגר"י הקר שליט"א לא ישהה בישיבה בימי ראש השנה.

בישיבת תפרח יעלה הרב פריימן בתור חזן לאחר פתירת החזן המיתולוגי הגר"י קרלינסקי, אך בשנה הבאה יעלה חזן בנן של הרב קרלינסקי שנבצר ממנו לעלות השנה עקב החיוב על פטירת אביו זצ"ל.

לשטייגען הגיע תיעוד מרגש של הסליחות הראשונות בישיבת נתיבות חכמה – וולפסון.
סליחות-בנתיבות רבותינו מתוקן.gif
(צילום: בנתיבות רבותינו).

(צילום: בנתיבות רבותינו)

ולעניינים אחרים |

 

בישיבת עמלה של תורה התחוללה השבוע מיני דרמה כאשר הזמר עומר אדם הגיע לבקר את קרוב משפחתו שדר ממול הישיבה, מספר גדול של בחורים ירדו כדי לדעת על מה לכוון ב: "שֶׁלֹּא שָׂם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם", ראש הישיבה הגרי"ז פיינשטיין שליט"א המתגורר בסמוך ירד לרחוב וצעק על הבחורים שלא מתאים לצפות במי שהוא חוטא ומחטיא את הרבים -כלשונו.

בישיבה הגדולה בירוחם הפיקו סרטון תדמית על הקמת הישיבה לפני כ- 30 שנים ועל פעילותה כיום.

בישיבת ביאלא באלעד האדמו"ר החדש הגיע לישיבה לברך את הבחורים בשנה טובה ולומר איתם סליחות,
האדמו"ר עדיין מכונה כראש הישיבה ומכיוון שכך הוא משתדל להגיע לישיבה לפחות פעם בחודש חרף עול החסידות המוטל על כתפיו.
השמעות אומרות שמי שצפוי להחליף אותו בתפקיד יהיה גיסו הג"ר אברהם יצחק וייס שליט"א.

ולסיום: תיעוד מהערב בעת האזעקות, בני ישיבת באר יצחק בטלז סטון נאחזים בלימוד התורה בפלפול עם ראש הישיבה בזמן ההתמגנות במקלט.

 

עד כאן המדור להפעם,

אנו מודים ומעריכים את כל בני הישיבות ונציגי המדור ששולחים לנו עדכונים איכותיים, תמשיכו לשלוח לנו עדכונים ותגובות גם בקישור האנונימי!

ניתן לשלוח עדכונים באופן זמני או קבוע לכתובת: hhgavash@gmail.com
כמו כן ניתן לשלוח דיווח אנונימי לחלוטין בקישור הזה

תודה על שיתוף הפעולה.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית