פלישה ללבנון? # ישראל נערכת לכניסה קרקעית ללבנון; הנשיא ביידן: "מצפה מישראל לעצור מיד" - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

פלישה ללבנון? # ישראל נערכת לכניסה קרקעית ללבנון; הנשיא ביידן: "מצפה מישראל לעצור מיד"

על-פי דיווחים זרים כוחות ישראלים מיוחדים נכנסו בתקופה האחרונה ללבנון והכינו את הקרקע לכניסה גדולה. ההערכות הם, שהכניסה תהיה מוגבלת לאיזור הגבול | מלחמת 'חיצי הצפון'
תקיפות בלבנון.

ברקע ההסלמה החריפה בשבועיים האחרונים בחזית הצפונית, לאחר מבצע ה'ביפרים' ו'מכשירי-הקשר', ולאחריהם החיסולים הדרמטיים ובראשם חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ביום שישי האחרון, בתקשורת האמריקנית מדווחים, כי ישראל נערכת לכניסה קרקעית ללבנון בטווח זמן המיידי.

שר הביטחון יואב גלנט רמז על-כך היום, כשאמר בשיחה עם לוחמי השריון בגבול הצפון אמר: "החיסול של נסראללה הוא שלב חשוב, אבל זה לא הסוף – כדי להשיב את תושבי הצפון נפעיל את כל היכולות שלנו, כולל אתכם".

ה'וול סטריט ג׳ורנל' ועוד ערוצים נחשבים בארה”ב מדווחים, כי ”יחידות מיוחדות של צה״ל פעלו בדרום לבנון כדי לאסוף מידע לקראת כניסה קרקעית בהמשך השבוע. בין היתר פעלו הכוחות במנהרות של חיזבאללה”.

ככל-הנראה ישראל מתכוונת לפעול באופן קרקעי בשטח לבנון – כדי להרחיק תשתית שנועדה לשמש את כוח רדואן לפלוש לשטח ישראל. כך אומרים מקורות אמריקאים וישראלים המעורים בנושא.

לפי גורם המעורה בנושא, לולא פעילות זו, לא יהיה ניתן להשיב את תושבי הצפון והיא נועדה להרחיק ולהשמיד תשתית חיזבאללה. בוושינגטון פוסט דווח היום כי ישראל עדכנה את ארה"ב בדבר כוונתה להיכנס קרקעית ללבנון. מכיוון שבישראל מבינים שפעילות התיאום והעדכון מול ארה"ב בנושא קריטית.

בנוסף לכך, כלי תקשורת זרים מדווחים ש״צה"ל עומד לבצע פיצוץ מנהרות ענק של חיזבאללה בגבול הצפון, בטווח זמן המיידי”. המנהרות האלו מולכדו על ידי הכוחות המיוחדים שנכנסו לשם בימים האחרונים.

גם הערוץ הסעודי אלחדת' מדווח מפי מקורותיו כי בשלב הראשון צה"ל ייכנס רק לעומק 2 קילומטרים בלבנון, כדי לפוצץ מנהרות של חזבאללה הסמוכות לגבול.

מדיווחים לבנונים עולה כי "נצפו שינויים בשטח באופן שבו רכבים צבאיים ישראליים מועברים בגבול הצפון ובאופן שבו הם נפרסים”.

מקור צבאי לבנוני אמר לטלוויזיה "אל-ערבי": שהם רואים ”הצטברות חסרת תקדים של כלי רכב וטנקים ישראליים בצד השני של הגבול מול אל-ווזאני”.

סגן מזכ”ל חיזבאללה נעים קאסם התייחס היום בנאומו לאפשרות הכניסה הישראלית ללבנון ואמר: ”אם הישראלי רוצה להכנס קרקעית, אנו ערוכים לכך. האויב לא ישיג את מטרותיו. נצא מנצחים”.

הנשיא האמריקני ג’ו ביידן נשאל היום האם הוא מודע לייתכנות לכניסה קרקעית ישראלית ללבנון ומה תגובתו, והשיב: ”אני מודע הרבה יותר ממה שנראה לך לתוכניות הפלישה הישראלית ללבנון, ואני מצפה מישראל לעצור את זה באופן מיידי”.

ובכל אופן, גם עם הודעת ביידן, הפנטגון הודיע כי ישלח עוד אלפי חיילים להגן על לישראל אם תזדקק לכך. כפי המסתמן, הדרישה האמריקנית מישראל לגבי פעולה קרקעית אפשרית:

א. שהפלישה הקרקעית תהיה מוגבלת וממוקדת.

ב. שהפלישה לא תכלול כיבוש שטח לתקופה ממושכת.

הממשל האמריקני, וזה לא סוד, לא באמת נלהב שבישראל יפעלו קרקעית בלבנון. בממשל האמריקני חוששים שפעולה קרקעית נרחבת – עלולה להוביל למלחמה איזורית. האמריקאים חוששים שגם פעולה מוגבלת ככל שתהיה (על פי הודעת ישראל) – עלולה להתדרדר לפעולה נרחבת.

ברקע הדיווחים על פלישה קרקעית של צה"ל לדרום-לבנון, בדקות אלו חיל האוויר הישראלי מבצע תקיפות ארטילריות נרחבות לעבר מרחבים רבים בדרום לבנון. הלבנונים מדווחים גם על פצצות תאורה בגבול.

צבא לבנון הודיע על פינוי העמדות בגבולם הדרומי החופף עם ישראל, ועל פי דיווחים הצבא הלבנוני ברח כ-5 קילומטר מהגבול. מחבלי חיזבאללה נעים מיד דרומה ומאיישים את כל העמדות שננטשו על-ידי צבא לבנון.

מקור לבנוני מוסר ממש בדקות אלו כי טנקים ישראליים עברו את הגבול באזור אל וואזני. גם ה'וושינגטון פוסט' מעדכן כי הצבא הישראלי מבצע כעת פעולות מוגבלות בתוך שטח לבנון.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית