ממשלה רחבה # גדעון סער מצטרף לממשלה - וישתתף בפורום הביטחוני המצומצם | כל הפרטים - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

ממשלה רחבה # גדעון סער מצטרף לממשלה – וישתתף בפורום הביטחוני המצומצם | כל הפרטים

גדעון סער נכנס עכשיו לממשלה עדיין בחי הסכם קואליציוני וללא תפקיד כלשהו, אלא שר בלי תיק ועם מקום בקבינט. גם זאב אלקין יקבל מקום בקבינט בתור משקיף.
(צילום לע"מ)

גדעון סער הודיע הערב בנאום משותף עם ראש הממשלה, על הצטרפותו לקואליציה וכניסתו עם חברי מפלגתו לממשלה הנוכחית.

בתמורה לכך יקבל תפקיד של שר בלי תיק – שזה אומר מקום בשולחן הממשלה. וכן מקום בקבינט.

בנאום משותף של גדעון סער ובנימין נתניהו, הצהירו השניים שאמנם היו להם שנים בתור שותפים קרובים ושנים בתור יריבים, אבל מאז ה-7 באוקטובר הם רואים עין בעין את המציאות הבטחונית באיזור. ביבי הוסיף שהוא ”מעריך מאוד את היצירתיות של גדעון סער ואת הרעיונות הביטחוניים שהוא הביא כשהוא היה שותף בממשלה בתחילת המלחמה, ולכן הוא יצטרף לקבינט וכן לפורומים ביטחוניים המצומצמים”.

ההסכם עם סער שנחתם כעת הוא מינימלי ולא מכיל הרבה פרטים למעט הדבר החשוב ביותר לסער, שזה: כניסה לפורום המצומצם שמייעץ בעניין המלחמה.

בשלב זה לא צפוי להיות הסכם קואליציוני בין סער לנתניהו. אך בהמשך יהיה מאמץ לקיים הסכם רחב ולהכניס את כל חברי מפלגתו לקואליציה.

סער אמנם לא נכנס לתפקיד שר הבטחון שיכול לסייע משמעותית בסוגיית חוק הגיוס, אבל עוד 4 אצבעות זה דרמטי ויאפשר לנתניהו להפחית משמעותית את כח המיקוח של כל אחד מהשותפים לקראת התקציב והגיוס. ויכול לאפשר לנתניהו לשרוד עד סוף הקדנציה. הערכה היא שאחרי שהמצב ירגע זה יאפשר לנתניהו להרחיב את ההסכם לתיק הביטחון או חוץ לסער. אמנם אין התחייבות אבל כן נתנו לסער אופק. אם תרצו – אקדח על השולחן מול גלנט בכל רגע נתון.

המשמעות הנוספת של הצטרפות סער לממשלה היא, שמלחמה ארוכה עוד לפנינו, וגם טהרן על הכוונת. ולכן ביבי צריך תמיכה רחבה ככל האפשר.

הערכה היא שממשלת נתניהו תסיים את ימיה לראשונה. וזה יהיה לראשונה מקום המדינה שממשלה תסיים את ימיה. בנוסף לזה, בן גביר מאבד את זכות הוטו…

וכן האופוזיציה מאבדת 4 חברים. ולגבי החלפת גלנט בתפקיד שר הביטחון? זה יהיה אולי בהמשך.

מליאת הכנסת תתכנס מחר ב-12:00 לאשר את מינויו של גדעון סער לתפקיד שר.

אבל קודם לכן, עכשיו ממש משאל טלפוני בממשלה על צירופו של סער.

כל חברי הקואליציה הנוכחיים בירכו על כניסת סער לממשלה.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר: ”אני מברך את ידידי, ח״כ גדעון סער, שהודיע לפני זמן קצר על הצטרפותו לממשלה. זו העת להתעלות לגודל השעה, להתלכד מאחורי ראש הממשלה נתניהו, לשים את המחלוקות מאחור, ולפעול ביחד להשגת מטרות המלחמה. ביחד ננצח!”.

גם יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ברך וכתב: ”עם ישראל זקוק כעת לאחדות בדרך לניצחון מוחלט. אני מברך את ח״כ גדעון סער וסיעת הימין הממלכתי על כניסתם לקואליציה. יחד, בשילוב כוחות ואחדות, בע״ה ננצח”.

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שהמהלך מחליש את כוחו בממשלה, הצטרף למברכים וכתב: ״מברך את חברי ח"כ גדעון סער על הצטרפותו לקואליציה ולממשלה. זהו הצעד הנכון והאחראי לעשות כעת. נסיונו הרב הוא ערך מוסף שיסייע להמשך הניצחון והשגת היעדים. ברוך הבא גדעון״.

יו״ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז גם כן מברך את גדעון סער על הצטרפותו לממשלה ואמר: ”מברך על הצטרפותו של גדעון סער להרחבת הקואליציה. דווקא בזמן מלחמה עלינו להתאחד – קורא גם לאביגדור ליברמן להצטרף ולחזק יחד את ממשלת ישראל”.

גם השר עמיחי שיקלי כתב על הצטרפות סער לממשלה: ״החלטה מבורכת של גדעון סער, מהלך שמבטא את האחדות בקרב רוב חלקי העם, ותוספת חשובה לקו ההתקפי והבלתי מתפשר שמוביל רה״מ, יישר כוח״.

גם ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית ברך על המהלך וכתב: ”מברך על הצטרפותם של חברי תקווה חדשה לממשלה. בשעה כזאת של אתגרים ביטחוניים, עם ישראל צריך ממשלה כמה שיותר רחבה. אני קורא גם לליברמן – גלה אחריות והצטרף לממשלה!”.

מחברי האופוזיציה עוד לא התקבלה התגובה הממורמרת..

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית