ברקע המשבר החריף בענף התעופה # אייר חיפה משיקה את טיסותיה: טיסת הבכורה תצא מנתב"ג במקום מנמל תעופה חיפה - הגיזרה
הַגִּזְרָה - כל מה שחם בגזרה החרדית

ברקע המשבר החריף בענף התעופה # אייר חיפה משיקה את טיסותיה: טיסת הבכורה תצא מנתב"ג במקום מנמל תעופה חיפה

אייר חיפה, חברת התעופה הישראלית החדשה, הודיעה היום יום ד' כ"ב באלול ה'תשפ"ד, (25.09.2024) כי קיבלה את רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה, והיא תתחיל בהפעלת טיסות החל מהשבוע הבא. החברה צפויה להתחיל להפעיל את טיסותיה לישראל ומישראל מנתב"ג ולא מחיפה - כפי שהייתה אמורה מלכתחילה • הסיבה להסטת הטיסות באופן זמני מנמל תעופה חיפה לנתב"ג הינה המצב הביטחוני וסגירת המרחב האווירי מחדרה צפונה.
צילום: אנתוני הרשקו

אייר חיפה קיבלה את רישיון ההפעלה המבצעי ממשרד התחבורה ותחל בהפעלת הטיסות בשבוע הבא. החברה החלה היום במכירת כרטיסים והטיסות יופעלו החל מיום שני הקרוב (כ"ז אלול ה'תשפ"ד 30.9.24) ועד ערב יום כיפור (11.10.24), עם טיסות מידי יום מנתב"ג לאילת-רמון וחזרה במחיר היכרות של 99 ש"ח לכיוון.

הטיסות מנמל התעופה בחיפה תופעלנה בכפוף למצב הבטחוני.

לצורך קבלת הרישיון, הושלמו כלל התהליכים הנדרשים והחברה ערוכה כעת להפעלת טיסות מסחריות באופן מיידי. תחילת פעילות החברה בעת הזו, חרף המצב הביטחוני, מאפשרת לחברה לשרת את הציבור הישראלי כבר עכשיו, רגע לפני ובמהלך חגי תשרי, בתקופה בה מחירי הטיסות גבוהים וחברות תעופה זרות רבות מבטלות את הטיסות לישראל וממנה.

החל מיום שני הקרוב (כ"ז אלול ה'תשפ"ד 30.9.24) ועד ערב יום כיפור (11.10.24), תפעיל אייר חיפה שתי טיסות יומיות מנתב"ג לאילת במחיר היכרות של 99 ש"ח לכיוון.

טיסות החברה מנמל התעופה בחיפה לאילת ולקפריסין תחלנה לאחר יום הכיפורים בכפוף למצב הביטחוני ולאישור הגורמים הרלוונטיים, כאשר הטיסה הראשונה מנמל התעופה בחיפה לאילת צפויה להמריא ביום ראשון, י"א בתשרי ה'תשפ"ה (13 באוקטובר 2024), וביום שני,י"ב בתשרי ה'תשפ"ה (14 באוקטובר 2024), צפויה להמריא הטיסה הראשונה מחיפה לקפריסין.

 בהתאם להתפתחויות המצב הבטחוני, ייתכן כי פעילות החברה תופנה לנתב"ג.

המחיר ההתחלתי בטיסות החברה מחיפה לאילת הינו 139 ש"ח (לכיוון) ולקפריסין 64 $ (לכיוון). בכל רכישה של כרטיס טיסה של אייר חיפה ניתן לבטל (כנגד קבלת קרדיט לרכישה עתידית) או לשנות את מועד הטיסה באתר החברה עד 24 שעות לפני ההמראה. כרטיסי הטיסה של החברה כוללים תיק קטן הניתן לאחסון מתחת למושב ואפשרות להוספת מוצרים נוספים בתשלום כגון טרולי, מזוודה והושבה, בהתאם לצרכים השונים של הנוסעים.

עם תחילת הפעילות יכלול צי המטוסים של אייר חיפה מטוס אחד מסוג ATR 72-600 בעל 72 מושבים, כאשר שני מטוסים נוספים צפויים להתווסף לצי בחודשים הקרובים.

 

מהודעה שנמסרה משרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב:

"אני מברכת את אייר חיפה על הצטרפותה לענף התעופה הישראלי. זהו רגע היסטורי עבור ענף התעופה הישראלי – ואחרי 30 שנה חברת תעופה ישראלית חדשה מצטרפת לשרת את תושבי ישראל בכלל והצפון בפרט. חרף המצב הביטחוני המורכב, אנו מצליחים לא רק לשמור על שמיים פתוחים, אלא אף להרחיב את אפשרויות הטיסה לאזרחי ישראל. שיתוף הפעולה עם אייר חיפה מדגים את חוסנו של ענף התעופה שלנו ואת מחויבותנו להמשיך ולפתח אותו, גם בתקופות מאתגרות."

 כמו כן מהודעה שנמסרה גם ממייסד שותף ומנכ"ל אייר חיפה, גונן אוסישקין:

"ברצוננו להודות לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ״ל המשרד משה בן זקן, לשמואל זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית של ישראל, לרשות שדות התעופה, לעיריית חיפה ולעומד בראשה, יונה יהב, וכן למאיר כהן, מנכ"ל נמל התעופה חיפה, על התמיכה והעידוד שהם מעניקים לנו. מחויבותם לקידום התחרות והפיתוח של ענף התעופה הישראלי מעניקה לנו את ההזדמנות להציע שירותים לתושבי הצפון בהקדם, על אף התקופה המורכבת. הפעילות של אייר חיפה צפויה לשדרג משמעותית את הקישוריות בין הצפון לאילת וליעדים מבוקשים באזור הים התיכון."

 

כניסת אייר חיפה לשוק התעופה המקומי תקל על תושבי הצפון בדרכם לחו"ל ותשפר את הנגישות לאילת ולדרום. הטיסות מחיפה יחסכו זמן ותורים ארוכים בנתב"ג, ובכך יאפשרו לתושבים להגיע ליעדים שונים בקלות ועשויה להוביל לירידת מחירים ולהגברת התחרות בשוק.

ככל שאמצעי התחבורה ותשתיות התחבורה בצפון ישתפרו ויתרבו וככל שהקווים האוויריים יתרבו, צפוי גידול משמעותי במספר המבקרים באזור, דבר שיתרום לכלכלה המקומית ויביא לפיתוח מוסדות תיירותיים חדשים. חיפה עשויה לממש את הפוטנציאל שלה כיעד תיירותי מרכזי בישראל, מה שיוביל לשיפור באיכות החיים של התושבים.

לא קיים בכתבה תוכן על פי חוק 27א

תוכן דומה

תמיכה מסויגת # בין איומים לתמיכה: המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל

בין איומים לתמיכה | המדיניות האמריקאית המורכבת כלפי ישראל, מרגיש קצת שמישהו כאן התבלבל | מצד אחד איומים על אמברגו נשק, מצד שני שליחת מערכת הגנה מהטובות בעולם | ההסבר של האינטרסים שמאחורי

ברוכים הבאים # מערכת יירוט הטילים הבליסטיים THAAD הגיעה לישראל מארה"ב, יופעל על ידי 100 חיילים אמריקנים

ברוכים הבאים | שכבת הגנה נוספת מגיעה לישראל: THAAD אשר תספק שכבת הגנה נוספת למערך ההגנה האווירית הישראלי הגיעה לישראל | משתלבתעם מערכות קיימות כמו "כיפת ברזל" ו"חץ"

מהדורה 06 # ‘שטייגען’ – המדור המיוחד של ‘הַגִּזְרָה’ עם כל החידושים בעולם הישיבות | בלעדי!

יום הכיפורים בהיכלם של הישיבות הקדשות | באיזה ישיבה היה לחן חדש של אחד מבני הישיבה | סקירה על ישיבת עמלה של תורה | איזה מחזור קנו כיסא חדש לראש הישיבה | ומדריך לכלל שמחות בית השואבה בכל היכלי הישיבות

חיסול נוסף # כלי טיס ישראלי חיסל את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של ארגון הטרור חמאס

ברצועת עזה, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף עם חטיבת האש חיסלו את מפקד מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס בצפון רצועת עזה | המחבל הוביל מתווי שיגור של כלי טיס בלתי מאויישים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל.

רק רגע.. מהירות הגלילה שלך גבוהה ממהירות יצירת התוכן שלנו..

מבזקי 'הגזרה'

כנסו עכשיו >>

'הַגִּזְרָה' - כל מה שחם בגזרה החרדית