בישיבת באר יצחק טלזסטון בשבת ראשונה של הזמן שהה עם הבחורים בישיבה ראש הישיבה שליט"א, וערך עונג שבת מיוחד בו לובן בהרחבה נושא גזירת הגיוס.
עוד בישיבת באר יצחק טלזסטון ערך המשגיח הרב דוד מזרחי שליט"א ברית לבנו בהשתתפות מאורי הדור מרן הגר"ד לנדו שליט"א ומרן הגרמ"ה הירש שליט"א.
בישיבת עטרת ישראל ציינו השבוע את יום השנה הראשון לפטירת מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי זצוק"ל, בני הישיבה עלו לקברו בהר הזיתים יחד עם ראש הישיבה הגרב"צ אזרחי שליט"א ודודו הגר"י אזרחי שליט"א מראשי ישיבת מיר.
מאוחר יותר התאספו בוגרי ובני הישיבה לעצרת זיכרון וסיום הש"ס בבניני האומה. את הש"ס סיים ראש ישיבת אש התלמוד וחתנו של מרן הגרב"מ זצוק"ל הגר"א וילנסקי שליט"א.
בהמשך הערב הגיע להשתתף במעמד מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א ונצפה לוחץ בחמימות את יד אחד מניני מרן זצ"ל בן להגר"א כץ שליט"א ר"מ בישיבה.
מעט לפני כן נשא ראש הישיבה הגרב"צ אזרחי שליט"א דברים ובין היתר הוא סיפר כי אביו הגרב"מ זצוק"ל ביקש ממנו לעמוד בראשות הישיבה אבל הוא לא כל כך הסכים. לאחר מכן זעק: "אבא אנחנו סלבודקא", "אבא אנחנו מוסר", "אבא אנחנו ממשיכים".
במהלך השבוע נצפה העיתונאי החרדי לשעבר חיים לווינסון בחתונת בחור מישיבת אורחות תורה.
ראש ישיבת לייקווד באר"י הגאון הגדול רבי יעקב אליעזר שוורצמן שליט"א בעליה לציון אביו ראש ישיבת 'בית התלמוד' הגאון רבי דב (בער'ל) שוורצמן זצ"ל לרגל יום השנה הי"ג לפטירתו.
לאחר מכן התקיימה עצרת תפילה כפי הוראת גדולי ישראל ולפני העמוד עבר המשגיח הגר"א הכסטר שליט"א.
מה שנודע כרגע, כי התקוה היא כי הטיפולים יימשכו לא יותר משנה(!) כאשר החששות הם גרועים בהרבה רח"ל.
ראש הישיבה נוסע מידי יום מביתו אשר בביתר עילית אל ביה"ח שם הוא עובר את הטיפולים.
שמו לתפילה, יוסף זאב בן שפרה לרפו"ש בתושח"י.
להלן הפרטים בפרסום ראשון כפי שהתבררו למערכת: בני ביתו של הגרמ"ה שמרו במשך השנים ללא ידיעתו מסמכים ומכתבים שנשלחו לו ובהם התשובות שהוא כתב. במהלך השיפוצים במשרד הישיבה, הארגז עם כל התוכן נזרק/נגנב.
ובגלל שהם לא רצו לדווח לרמ"ה על זה (כי הוא בכלל לא היה מסכים שישמרו את המכתבים), הם פתחו בחקירה נמרצת לגלות מי גנב את המסמכים והמכתבים, לפני שהוא ישמע משהו על זה. מי שמנהלים כרגע את החקירה הם מנכ"ל החצר מ. ד., ומזכיר-פוליטיקאי בשם י. ש.
ש. לקח את התפקיד ברצינות וקרא ל-2 בחורים מהישיבה לחקירה בה האשים אותם בצורה גסה ומכוערת בגניבה, (אע"פ שמדובר בבחורים שרחוקים מאוד ממעשים כאלו – צו"לים בלע"ז), ככה"נ בשביל להפעיל לחץ על הגנב. בשל כך דעת הקהל הסלבודקאי (בועד חמישי בפרט), מאוד נגדו בסיפור הזה, ואף היו דיבורים להתנקם בש. על חשד השווא, כמו לדווח לרמ"ה על כל הפרשיה, שכלל לא יודע מכך עד עתה. בני הבית מיהרו להתנצל בפני הבחורים על החשד בגלל החשש מהתפתחות המסוכנת.
בין בני הישיבה הדעות חלוקות לגבי עצם שמירת המכתבים. חלקם טענו שיש צורך לשמור על המכתבים והמסמכים לצורך דורות הבאים להורות את ישראל בדעת התורה וכמו שהוציאו את אגרות החזו"א. ומנגד טענו בתוקף שמניין להם הזכות לשמור ללא ידיעת הכותבים את פרטי שאלותיהם האישיים ובעיותיהם הפרטיות שהעלו על הכתב, ומי יודע מי נחשף לתוכנם-כפי שהתברר במחדל הנוכחי.
בני הישיבה אף העלו חשש שדבר פרסום שמירתם של המכתבים שנגנבו, יגרום לאנשים לעבור להתייעץ עם ר' שרגא שטיינמן.
עוד דווח, שבניגוד לפרסומים ש. העלה חרס בחקירותיו ואין קצה חוט בכל הסיפור, והשמועות השונות נודעו בכדי להשתיק את הפרשייה המביכה.
בתמונה, המודעה מהנהלת הישיבה שדורשת להחזיר את המכתבים, בו הוסיף מי שהוסיף שמות שלדעתו אחראים לסיפור: