יוזמה חשובה שזכתה לשבחים רבים יצאה לדרך לראשונה בשכונת רמב"ש ד' בבית שמש, כאשר כ-15 רבני קהילות ומורי הוראה התכנסו בצוותא בראשותו של הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א מגדולי הפוסקים בדורנו, בכדי להשיב לשאלות הציבור על הלכות יום כיפור ובדגש על שאלות שונות שמתעוררות בקרב חולים ל"ע לקראת הצום.
מאחורי היוזמה החשובה עומדים גבאי בית מדרשו של כ"ק אדמו"ר מספינקא בית שמש שליט"א, בית מדרש שמהווה מגדל-אור להרמת קרן התורה והחסידות בשכונת רמב"ש ד', ובמסגרת בית ההוראה 'חקל יצחק – ספינקא' הפועל לאורך כל ימות השנה בבית המדרש, יזמו את הכינוס החשוב הזה של רבני הקהילות, להשיב דבר הלכה למאות שואלים שחלקם אף הגיעו מכלל שכונות העיר בית שמש.
לפני כינוס רבני הקהילות, הגאון הגדול רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א, ראב"ד בד"ץ קהילות יעקב ודומ"ץ שיכון ויזניץ ב"ב, ונשיא 'בית ההוראה – ספינקא' ברמב"ש ד', מסר שיעור הלכתי בהיכל בית המדרש בענייני יום הכיפורים בהלכה ובאגדה, שיעור שמשך אליו קהל גדול של אברכים שמילאו את בית המדרש וכל מבואותיו.
בשיעורו עמד הגרי"מ שטרן שליט"א על נושאים הלכתיים שעליהם נחוץ לתת את הדעת ביום הקודש, וכן העלה שאלות שמגיעות לפתחם של הרבנים מדי שנה בשנה ביום הכיפורים, כמו איך אלו שלוקחים תרופות בקביעות יכולים לקחת גם ביום הכיפורים.
בדברו שיבח הגרי"מ שטרן שליט"א את היוזמה החשובה של גבאי בית המדרש "חקל יצחק – ספינקא' בנשיאות ובראשות כ"ק אדמו"ר מספינקא בית שמש שליט"א להגדיל תורה ולהאדירה בשכונת רמב"ש ד' שהיא שכונה חדשה, וככל שמעמידים בה את היסודות על אדני התורה וההלכה, כך זה ישפיע לדורות על צביונה הטהור של השכונה.
הרבנים שהשתתפו בכינוס: הרה"ג רבי אהרן יוסף לוריא רב בית המדרש 'חקל יצחק – ספינקא', והרבנים הגאונים (לפי סדר הא"ב): רבי אהרן מרדכי גרין, רבי אריה פרנקל, רבי אשר יעקב אולמן, רבי דב רבינוביץ, רבי יחיאל מיכל וויינר, רבי יצחק אייזיק אונגר, רבי יצחק אייזיק טוביאס, רבי יצחק בראנסדורפר, רבי מאיר אברהם פינטער, רבי שלום גשטטנר, רבי שמואל יוסף שטיצברג, רבי שמואל מנדל שפיצר.






















